Mijn aantekeningen

30 maart 2015 onderzocht ik een geloof dat mij door een zekere Melissa Anderson  uit India werd voorgehouden

 

Ik naar een youtube-uitzending van de zogenaamde profeet T.B. Joshua

In zijn bediening op een zondag in februari 2015.

Op 30 maart 2015 keek ik naar een youtube-uitzending bijeenkomst van de synagogue: “Church of All Nations”  te Lagos in Nigeria. Hierbij maakte ik voor het eerst kennis met deze zogeheten profeet T.B. Joshua. Ik zie een man voor een heel groot publiek met vele volgelingen. Ze komen vrolijk op mij over. Hij ziet er kleurig uit en wordt blijkbaar gezien of gemaakt tot een werkelijke mega-held. Er zijn veel verschillende geloven. We komen allemaal van dezelfde vader. Het doet te groots en overweldigend aan. Jahova is belangrijk. Ik hoor Joshua spreken en hij sprak: “Laatst had ik het over meditatie.

Meditatie zal openbaring brengen. Dit gegeven ken ik dus al heel veel jaren en kan als navolging van Thích Nhất Hạnh eveneens al vele jaren gezien worden. De bekende Martin Luther King wilde natuurlijk niet voor niets tot 2x toe deze Boeddhistische Monnik uit  Vietnam  gaan onderscheiden met de prijs voor de wereldvrede voor zijn zeer uitzonderlijke houding in meditatie of gebed. Het is natuurlijk goed dat Joshua zich af wil vragen van wat de betekenis van meditatie is.

 

Ik zie een hele grote gemeenschap van  heel veel mensen die aandachtig naar Joshua luisteren.  Ze zijn allemaal zeer onder de indruk. Een kleurige man loopt over een kleurige vloer en het publiek lijkt in aantal vele duizenden te zijn . De grootheid weerspiegeld voor mij persoonlijk echter ook een afstandelijkheid. Iedereen is uiterst stil en geconcentreerd. Het is voor mij zo’n onwerkelijke sfeer zodat de spreker er bijna een “geestervaring” door wordt. Deze sfeer en gedachte kan natuurlijk bewust gemaakt worden. Mensen zijn meer dan een gedachte hoor ik Joshua zeggen en ook daar ben ik het mee eens. Niemand is alleen, want als je God kent, kun je hem altijd te hulp vragen. Het is knap om te zien hoe hij weinig Joshua in zijn performance zegt tegen een hele grote gemeenschap. Ik verneem dat het gaat over wat de mens zelf kan oproepen. Wat kan de mens zelf oproepen? God zal je geest krachtig kunnen maken om iets te kunnen onthouden, maar je zult het zelf moeten doen. Meditatie in het woord betekend in contact zijn met God. Maar je moet jezelf, met je eigen wil er toe zetten. En Hij verlangt werkelijk dat je daarmee in Hem zult komen. Het kan je dan een ongelovelijke wonderbaarlijke kracht geven zoals de Boeddhist Thích Nhất Hạnh je voor kon gaan, maar je moet het zelf dus doen. Maar kom ook tot elkaar en roep God aan. Bid gezamenlijk tot Hem.

Geloof mij gerust wanneer ik je zeg: Het gaat nooit om van wat ik denk, maar om wat jij gelooft.

Je kunt zeggen dat God je moet zegenen, maar dat is vrijwel nooit aan de orde. Want wanneer jij je tot Hem richt moet je allereerst in nederigheid verkeren en laat je alles verder los. Je hebt dan vaak maar 1 verlangen en dat is om in Hem te kunnen zijn en dit te zijn in alle nederigheid en zeker niet als vrager van oppervlakkige gunsten. Dat je hier toe in staat wordt gesteld is al een hele grote zegening. Dus laat het liever over aan God en laat Hem zeggen hoe jij het moet gaan doen. probeer in contact met te komen in het contact via bidden of meditatie en raak hem dan aan in alle nederigheid zonder enige verlangens. want Hij zal je dan pas horen en je wensen kunnen vervullen. Het is wonderlijk voor mij om te zien hoe een grote menigte  zich verplaatst tegenover de aandacht van een sterfelijk mens die zichzelf een profeet heeft willen noemen. Geloven, of geloven in Hem, brengt de mens tot een werkelijk geluk en maakt dat je de wereld aan zult kunnen. Dus sta op en richt je tot Jezus. Kijk in de Bijbel en vind onder Korintien 12: 27 Je bent het lichaam van Christus en ieder mens maakt daar deel van uit. God kan dus in jou komen zodra je Hem dat toestaat. Je wilt vaak pas in contact met Hem komen om je te kunnen helpen en daar is dan dus een reden voor. Meditatie zal je helpen om de last in je geest te ontdekken. Je hebt een vrije geest om te communiceren met God. Het gebed of de meditatie zal je helpen om je los te maken van het lot der slavernij en zal er voor kunnen zorgen dat je niet langer meer hoeft te vluchten. Want alleen een vrije geest is gevoelig voor God. Er wordt dan o.a. Mattheus 8:26 aangehaald: Waarom zijn jullie bang? Hebben jullie zo weinig vertrouwen? Hij ging staat en zij tegen de wind en de golven dat zij moesten ophouden, en het werd doodstil.

You can say stop breaving and it was

Het is belangrijk dat je God je hart kan aanraken

Take more of me; give me more of you

Ik heb geen leven van mezelf

Dus neem het of laat het achter

God is still saying something

On Februari 9 2014 prophet T.B Joshua gave a word of prophecy concerning the Nigerian elections that were scheduled to hold in Februari 2015.

These were his words: Pray for 2015

Wat ik zie is zwaar en ik zie dat de wolken zijn donker

De democratie is zoet

On November 9, 2014, Prophet T.B. Joshua spoke further about calling for prayer as the outcome of the elections would determine the late of the nation, Nigeria.

This were his words: Pray for your nation. If you are able to cross this election, you cross it all. The election you are about to do now, will determine Negeria. Every other problem, no problem if you cross it. I am talking to Nigeria. No daubt what I am talking about. Just pray for your country you, Nigeriations. His way is major way.

Wanneer God tegen je spreekt, kan je niet aan de kant staan, omdat je niet weet wat je moet zeggen.

Dus kijk naar je hart en kijk altijd naar zijn stem.

De zogenaamde profeet gebruikt nou heel vaak de woorden: Ben je nog bij mij? Begrijp je mij nog? Begrijp je wat ik wil? Weet je wie ik ben? Zie je wie ik ben?

Met zijn proloog waarin hij het heeft over politiek en verkiezingen is hij erg druk aan het gebaren met zijn handen en ik voel dat hij juist hier zichzelf wil verkopen als iemand waarop mensen moeten gaan kiezen van hem. Dit komt dus niet helemaal zuiver op mij over en is ook zeker niet van God volgens mij. Hij doet daarbij zelfs beloftes dat hij een baan voor mensen zal zoeken en krijgt hier applaus op. Je doet de baan voor jezelf en ik bid voor jou dat je die baan zal krijgen. (applaus)

Mensen willen dus graag werk en dat hier iemand die machtig lijkt en met God vermengd zal zijn, voor wil bidden. De man zet zichzelf voor mij iets te nadrukkelijk niet als profeet en klopt zichzelf hierbij op de borst. De profeten van God hebben de geheimen en begrijpen de geheimen. Ik hoor dit zeggen door iemand die zichzelf voor wil staan als een profeet van God en daarom heb ik hier dus grote vraagtekens bij. In mijn beleving kan aanvankelijk iedereen profeteren en is het niet voorbehouden aan een enkeling die zich hier zelf zeer op voor wil staan. De vermenging met politieke doeleinden is bij mij eveneens niet goed en zeer onbetrouwbaar. Opnieuw hoor ik hem zeggen. Ik ben er 100 % zeker van dat de profeten van God kennen de geheimen van God en begrijpen het plan van God. Jullie komen hier allemaal naar mij toe om de profetie van God te horen en die kan ik jullie vertellen en ik bid natuurlijk voor jullie. Jullie kunnen je afvragen wat er gebeurd met profeten, want jullie weten dat zij vaak veel kunnen vertellen over God en soms zelfs in staat zullen zijn om te profeteren van hun gedachtegang. Hij is de spreekbuis voor het gewone volk. Dat neemt het zelf te profeteren dus volledig uit handen en mensen kunnen rust krijgen dat ik dit allemaal voor jullie kan doen. De wolken die boven jullie hoofd hangen zijn donker en het staat op het punt te gaan regenen.

“Mag ik jullie handen zien?” Werd gevraagd door de profeet en de profeet en toeschouwers werden bekrachtigd door honderden handen die de lucht in gingen. Even later laat de profeet duizenden mensen opstaan en “Halleloja”zeggen en dan mogen ze weer gaan zitten.

Ik vind het goed dat hij de mensen vaak persoonlijk aan wil spreken. Dit maakt de aftand minder groot

 

De tekst die ik vond op zijn persoonlijke website: http://es.scoan.org/about/prophet-tb-joshua/biography-of-tb-joshua/

 

"God kiest genade in plaats van werken" (Efeziërs 2: 8-9)

Dit betekent dat als de zwakke tot Hem komt, zal ook helpen als helpen de sterke. God weet dat we zwak zijn, dus hij koos genade.

Als God werkt in plaats van genade gekozen had, zou de mens de autonomie om te kiezen wie te helpen met hun werk hebben en hoe de werken van God.

 

De sterkste wint de slag zonder dat mensen zoals ik (TB Joshua) geen kans. De snelste zou de race te winnen, zonder dat daarbij enig geluk mensen zoals ik (TB Joshua). "

 

Jesaja 6: 8 - "Toen hoorde ik de stem van de Heer, zeggende: Wie zal Ik zenden, en wie zal voor ons gaan? Toen zei ik, hier ben ik, zend mij ".

 

Eetlepel Joshua is slechts een van degenen die de wil van God te hebben geleden. Hij erkende dat als God werkt gekozen had in plaats van genade, niemand verdient genade.

 

In een preek getiteld, "Door Zijn genade", legde hij uit: "Wijsheid in de zin van het vermogen en de vaardigheid kan succes in het leven niet garanderen. Het is de goedheid van onze zaak, dat is belangrijk voor God meer dan onze fysieke en mentale dispositie. Dit verklaart waarom de zwakke mensen zoals ik die niet over grote kracht, zachtheid van woorden, snelheid of hoger onderwijs moet altijd dank God. "

 

Vanaf het begin van zijn ongelooflijke reis, heeft Gods hand duidelijk geweest over het leven van profeet TB Joshua. Hij werd geboren op 12 juni 1963 in het kleine dorpje Arigidi in Akoko in Ondo, Nigeria. Zwangerschap van de moeder was niet gewoon, want het duurde 15 maanden voor de geboorte. Bijna honderd jaar voor zijn geboorte, had geprofeteerd dat een jonge man zou komen uit de sloppenwijken van Oosin en dat God hem krachtig zou gebruiken. Een ander opvallend feit zich drie dagen na de geboorte. Een grote rots door zijn dak en stortte neer in het huis, die bijna valt baby om een ​​paar centimeter. Dit incident vond zijn moeder om hem te bellen "Temitope" betekent "wat U (God) hebben gedaan voor mij waardig van waardering is."

 

Tijdens zijn elementaire cursus in Anglicaanse basisschool St. Stephen's, Arigidi, was de leider van de Student Christian Fellowship, een vereniging van christelijke studenten. Het was de kleinste van de klas, maar leidde het gebed op school en stond bekend als 'Little Shepherd'. Hij kon het niet afmaken middelbare school als gevolg van armoede.

 

Sprekend over zijn jeugd, zei: "Ik bevond me in een vertrouwde omgeving die me irriteerde. Ik ben geboren in armoede. Ik kom uit een zeer arm gezin. Armoede had grote invloed op ons. De weinig opleiding die ik heb is het resultaat van mijn persoonlijke inspanning. Ik weet dat veel mensen met soortgelijke omstandigheden die anders hebben gedaan. Ze lieten hun invloed hun bereidheid situatie. Hun dromen crashte op de rotsen van teleurstelling, mislukking en nederlaag ... Nu, in de eerste jaren van mijn leven, ik wist dat we zouden verantwoordelijk worden gehouden voor wat ze gaven onze aandacht. "

 

In een artikel geschreven door dezelfde eetlepel Joshua, getiteld 'Alles begint Little Big' geeft verdere uitleg ...

 

. Zeer jonge, wist hoeveel ik nodig had God, waarom niet laat je omgeving invloed op uw relatie met Hem vertelt hoe hij ontdekte het adres van de roeping van God op zijn leven:

 

 

"Ik werd vervoerd gedurende drie opeenvolgende dagen, toen zag ik een hand die een bijbel wees in mijn hart en de Bijbel kwam mijn hart en mijn hart werd gevuld met de Bijbel onmiddellijk. Dan weer ik het bewustzijn en zag de apostelen en profeten van het oude met iemand wiens hoofd kon niet zien, want het was hoog aan de hemel en was opgeschort; Ik denk dat het onze Heer Jezus Christus zitten onder hen. Ook zag ik mezelf in hun midden. Na een tijdje zag ik een zeer lange man de hand naar den hemel, en opgehangen in de lucht, ik kon zijn gezicht niet zien verlichting was onvoorstelbare manier. Maar ik kon de gezichten van de apostelen, in het bijzonder de apostelen Peter en Paul, de profeten Mozes, Elia en anderen te zien. Hun namen waren duidelijk geschreven op hun borst.

 

Ik hoorde een stem zeggen: ". Ik ben uw God, ben een goddelijke opdracht om te gaan en het uitvoeren van het werk van de hemelse Vader" Op hetzelfde moment, dezelfde hand de lange man gaf me een klein kruis en een bijbel, meer dan dat ging mijn hart met de belofte dat als je verder om te volharden in zijn naam en tijd, geef me een kruis over groot; maar indien ik niet anders voordoen. Ook hoorde ik de stem van dezelfde lange man kon zijn hoofd niet zien, zeggen: "Ik ben de Here, uw God, Die was en is - Jezus Christus die opdrachten geeft aan alle apostelen en profeten". Dezelfde stem zei: "U Ik zal u de prachtige manieren die ik manifesteren door je heen, het onderwijs, het prediken, wonderen, tekenen en wonderen voor de redding van de zielen ".

 

Sindsdien heb ik steeds in mijn ogen, elk jaar in mijn trouw aan God, een groter kruis dat voor mij betekent meer verantwoordelijkheid.

 

De Bijbel kwam mijn hart gesymboliseerd geest en leven (de Heilige Geest). Het Woord van God is geest en leven. Hij doet niets zonder Zijn Woord. Romeinen 8:16 zegt: "Gods Geest voegt zich met onze geest te verklaren dat wij kinderen van God zijn. De Vader geeft de Geest om ons als Zijn Zoon. "

 

Vader, dank U voor Uw Geest, vul ons met uw liefde en kracht, ons veranderen naar het beeld van Christus door de dag en van uur tot uur.

 

God zelf voert de goddelijke zalving op allen die het heerlijke voorrecht om zijn kinderen (2 Korintiërs 1: 21-23 en Lucas 24: 48-49).

 

Gehoorzaam aan de goddelijke roeping, eetlepel Joshua begon een bediening met slechts acht leden, profetisch genaamd, "The Synagogue, Kerk van Alle Naties" Kerk die de toezichthouder Algemeen. Vandaag de dag, door de genade van God, als een man van geloof is zowel een vertegenwoordiger van God en mensen. Het ministerie begon heel klein, maar is inmiddels uitgegroeid tot ver buiten de grenzen van Nigeria.

 

Uiteraard eetlepel Joshua heeft een lange weg afgelegd, vol moeilijkheden en obstakels, maar langs de weg, is de onzichtbare hand van God te grijpen in hun zaken geweest. In elke situatie, altijd verwijst naar Gods oordeel.