verhaal op 1 januari 2014 (en verder in het jaar)

Oud en nieuw en het verschil tussen een kopie en unique.

1 januari 2014 Rijswijk 05:50 AMWaarom techniek tekort schiet en kunst uniek is? Misschien is dit wel de vraag die me al heel erg lang bezig houd? Mijn persoonlijke behoefte om dit werkelijk aan te kunnen tonen is heel erg groot en ik weet niet zeker of me dit in dit schijven zal doen lukken. Ik raak vreselijk hete hangijzers aan en laat Armin van Buuren ermee volledig in zijn blote gat staan. Of liever gezegd: Ik ruk zijn geliefde speeltje der techniek uit zijn handen en laat het te pletter vallen vanaf de Haagse Toren. Maar die daad zal dus niets uit kunnen halen en enkel het beeld van mijn woorden zal iets kunnen wenden. Dit is dan ook de reden waarom ik dit schrijf. Nee, ik heb niets tegen Armin van Buuren persoonlijk, het lijkt me een zeer aardige man, maar wel op zijn grote ego-kicken a la publiek. En misschien nog meer op de huppende massa die hem vereerd als een rollende steen van God dat hij niet is en nooit ofte nimmer zal kunnen worden.

Oud en nieuw en het verschil tussen een kopie en unique.

Ik luister dan even naar een liedje van Joghem Meyer en keek naar clip en making of filmpje dat hij in 2013 wilde maken. Waarom zijn kopiëren van ADHD helemaal niets voorstelt en waarom ik het een goed waardeloos lied vind en dat terwijl hij het vanuit zijn hart als een echte Leidenaar had willen maken en had willen produceren. Ik begrijp het niet goed dat ik deze Jochem uit kies, maar misschien komt het wel omdat mijn eigen zoontje zijn voorbeeld zo vreselijk serieus kon gaan nemen en ik dat werkelijk vreselijk vind. Het druist tegen een diep gevoel in dat ik moeilijk kan omschrijven en toen ik de tekst van: "waarom techniek tekort schiet en kunst uniek" schreef, moest ik denken aan de Nederlandse koningshuldiging uit 2013 en aan het mega mega succes dat een zekere Armin van Buuren met zijn speeltje der techniek zelfs bij de nieuwe Nederlandse Koning wist los te maken en hem ging vereren als een grote eigentijdse held. Ik weet niet waarom ik er juist zo van genoot van het uitblijven van de techniek tijdens zijn optreden.  Duizend keer liever luister ik naar zijn broer die echt gitaar speelt en ik heb echt niets persoonlijks op die Arjan tegen hoor, maar wel op zijn werkelijke gefriek met techniek en zijn mega mega mega succes die hij inhaleert.


Kijk hier eerst naar  de broer van Armin,  Aller van Buuren. 

Na het zien van deze laatste clip wordt mij de duidelijk waar het verhaal van de gebroeders Buuren werkelijk over gaat. Het is dus niet een bepaald optimistische levensvisie die ik er uit kan halen. Veel effecten en herhalingen tegenover een uiterst depressieve omgeving, maar misschien dient het wel ergens voor? Je ziet dus een man in een zogeheten dwangbuis die opgesloten is in de een of andere inrichting met een man die via de techniek alles onder controle denkt te kunnen houden en daarom heen rondbewegende verleidelijke vrouwen die zich als slangen om de machteloze man heen willen gaan kronkelen. Het verteld me dus een depressief en pijnlijk verhaal met een new-age geluid op de achtergrond dat opgenomen is in de meest benauwende situatie die ik in Nederland wel ben tegen gekomen. In een isoleercel gestopt in een dwangbuis. En vervolgens gaat het over seks, identiteit, relatie, gezondheid en uiteraard de geldverspilling die daar mee gemoeid is.

Goed genoeg gelult, nu maar even kijken naar het  " pijnlichaam” waar vanuit ik dit wilde schrijven.

Waarom geloof ik toch niet in een spontane actie van de nieuwe Nederlandse koning en heb ik daar zo vreselijk weinig mee? Ik weet alleen dat het weer een mega mega mega succes kon worden, waarin een vreselijk grote menigte overdonderd kon worden. Maar het is omdat ik " Massakunst” geen waarde wil toekennen. Ik geloof dus niet in "massakunst", even min als in "massahysterie" en ik kan me niet voorstellen dat dit een rijke toevoeging is. Om eerlijk te zijn zie ik hier een levensgroot pijnlichaam van mezelf tevoorschijn komen, Een beeld dat ik maar niet uit mijn hoofd kan krijgen en ik zal het u daarom hieronder vertellen.

Mijn redding van iemand die zelfmoord had willen plegen

Misschien heb ik dit verhaal nog nooit echt tegen iemand verteld, maar het is echt gebeurd toen ik amper 20 jaar moet zijn geweest. Ik weet het niet meer precies, alleen dan dat het ongeveer 35 jaar geleden is geweest. Ik woonde in een huis, vlak bij de Verlangde Schrans in Leeuwarden en woonde boven een bloemenzaak met de naam " De LOTUS" Later begreep ik dat deze prachtige bloem maar 1 dag per jaar bloeit en vooral goed gedijd in een modderige omgeving. Maar goed, tegenover me woonde daar een man die gek was op elektronische muziek en ik had er echt helemaal niets mee en kreeg er eerder kotsneigingen van. Ik vond het trucage van de bovenste plank. Nou wilde het toeval dat die buurjongen niet alleen een grote fascinatie voor elektronische muziek had, maar ook voor dolken en steekwapens had, waar hij me eens met enige trots getuigen van wilde laten zijn. Maar ook dat zei me niets. Ik had niets met wapens waar mensen zichzelf mee overhoop konden schieten of steken. Op een goede dag had hij dus zijn walgelijke elektronische klanken keihard aan willen zetten. Ik irriteerde me dood en omdat ik er niet meer tegen kon, wilde ik heel erg hard op zijn deur gaan bonzen. En, ja hoor, daar deed hij open en ik was zeer verrast dat hij me heel erg dankbaar was dat ik hem " wakker” had gemaakt. Hij vertelde me dat hij op het punt had gestaan om zichzelf met een van zijn verzamelde steekwapens van zijn leven te beroven en door mijn woede kon ik hem toen bevrijden van zijn pijnlichaam. Later ben ik hem nog eens weer tegen kunnen komen en was hij gelukkig getrouwd met een lieve vrouw.

Ik heb het nooit meer kunnen vergeten natuurlijk en het heeft mijn afersie tegen elektronische muziek en “massakunst” wat men hier dan ook onder wil verstaan. Was Leni Riefenstahl hier dan niet een schrijnend voorbeeld van geweest? De muziek van de Bolera is natuurlijk erg mooi en fantastisch. Ik denk dan aan een camping=beheerder uit Zuid Frankrijk met de naam " Gerard” Hij speelde altijd de Bolero van Rafael op zijn Harmonium. We zaten daar ook vlak bij een voormalige woonplaats van Maurice Rafel. Dat is dus de componist van de Bolero. Het was de mooie havenstad Sint Jean de Luz. Een andere Franse stad daar in de buurt was Biarritz en dat is een echte zeeroversstad geweest.

Was het niet juist die massahysterie die mensen deed verblinden om in goede proporties te denken? Of willen we dit nu weg gaan schrijven onder de noemer van massakunst? Om deze vrouw te vereren, op wat voor manier dan ook, is ijdel. De keuze maken welke kant je uit gaat is niet zo moeilijk wanneer je in het goede zult willen geloven. Wanneer je ontkent dat er goed en kwaad zal bestaan dan zeg je eigenlijk helemaal niets en geef je de keuze aan de massa.

Maurice Ravel

Maurice Ravel
Maurice Ravel
Maurice Ravel
Algemene informatie
Volledige naam Joseph-Maurice Ravel
Geboren 7 maart 1875
Overleden 28 december 1937
Land Vlag van Frankrijk Frankrijk
Werk
Genre(s) symfonische muziek
Beroep(en) componist, muziekpedagoog, pianist
Instrument(en) piano
Portaal  Portaalicoon   Muziek

Maurice (of Joseph-Maurice) Ravel (Ciboure, 7 maart 1875 – Parijs, 28 december 1937) was een Frans componist van Zwitsers-Baskische afkomst. Hij geldt als een van de voornaamste componisten van de 20e eeuw en, met zijn oudere landgenoot Claude Debussy, als de belangrijkste impressionist in de klassieke muziek, en als voorloper/initiator van het expressionisme.

Biografie

Maurice Ravel werd geboren in Ciboure aan de kust in Frans-Baskenland nabij de Spaanse grens en was van moederszijde van Baskische afkomst. Zijn vader was een ingenieur uit Franstalig Zwitserland. Nog in Ravels geboortejaar verhuisde het gezin naar Parijs, waar in 1878 zijn broer Édouard werd geboren. Ravel kreeg op zevenjarige leeftijd zijn eerste pianolessen en werd in 1889 toegelaten aan het Parijse conservatorium. Zijn pianistenopleiding maakte hij niet af. Na zijn voortijdige vertrek van het conservatorium keerde hij er in 1897 terug om bij Gabriel Fauré compositielessen te volgen. Tijdens zijn compositieopleiding deed Ravel verschillende vergeefse pogingen om de Prix de Rome te winnen.

Niettemin begon Ravel naam te maken als componist, aanvankelijk met pianomuziek en liederen en later ook met orkestmuziek. Tot zijn vroegere werken behoren de kleine opera L'Heure espagnole (1907) en de Rhapsodie espagnole voor orkest (1907/8), die beide Ravels voorliefde voor Spanje verraden, en de beroemde Pavane pour une infante défunte (1909). Voor de Ballets Russes van Sergej Diaghilev schreef Ravel in 1912 het grootschalig opgezette ballet Daphnis et Chloé. In 1913 leerde Ravel Igor Stravinsky kennen, met wie hij samen Moessorgski's onvoltooide opera Chovansjtsjina bewerkte.

Tijdens de Eerste Wereldoorlog diende Ravel zijn vaderland als vrachtwagenchauffeur in het leger, nadat hij als jongeman wegens zijn geringe postuur was afgekeurd voor militaire dienst. Ondanks zijn opgelaaide vaderlandsliefde behield hij afstand tot pleidooien om Oostenrijkse en Duitse componisten niet meer uit te voeren. In 1916 moest Ravel ziek vanuit Duitsland naar Frankrijk terugkeren. Kort daarop stierf zijn moeder, bij wie hij steeds gewoond had, waarop hij bij zijn broer introk. Na diens huwelijk kocht hij in 1921 de villa Le Belvédere in Montfort-l'Amaury bij Parijs, waar hij tot zijn dood zou blijven wonen. Het huis is nu een museum. In 1924 schreef Ravel Tzigane voor viool en luthéal, een verloren gewaand instrument dat in 1994 teruggevonden werd. In 1928 componeerde hij onder meer het pianoconcert in D voor de linkerhand "Concerto pour la main gauche". Dit stuk werd geschreven voor Paul Wittgenstein (de broer van Ludwig Wittgenstein) die in de eerste wereldoorlog zijn rechterhand was verloren. Ravel was zeer honkvast. Wel maakte hij in 1928 een grote concertreis door de Verenigde Staten en Canada. In hetzelfde jaar kwam de Bolero tot stand dat zijn bekendste werk zou worden.

Gedurende zijn laatste levensjaren was Ravel ten gevolge van een niet geheel opgehelderde neurologische aandoening niet meer in staat te schrijven. Hij stierf op 28 december 1937, 62 jaar oud, in een Parijs ziekenhuis. Hij werd begraven op de begraafplaats Levallois-Perret in Parijs, waar ook zijn ouders lagen. Ravel is, ondanks verschillende langdurige relaties, nooit getrouwd en is kinderloos gebleven.

overige tekst

Verhalen vormen onze gevoelens.

Zonder verhaal zal leven saai en doelloos zijn.

Met verhalen kleuren we ons leven.

Ik ben begaan met mensen en zie in iedereen een uniek verhaal.

Ik vind het belangrijk dat mensen hun eigen verhaal beter leren kennen.

Er bestaat veel verwarring omdat mensen hun eigen verhaal niet kennen.

Of omdat mensen hun eigen verhaal niet goed overbrengen.

Verhalen worden duidelijker en rijker wanneer we het leren te delen met anderen.

Niet alleen mensen kennen verhaal.

Ook dieren kennen een verhaal.

En ja, zelfs water en stof kennen verhaal.

Wannneer het water liefde zal zijn, dan kunnen we het laten stromen.

Wanneer stof van goud zal zijn, dan kunnen we er iets voor kopen.

Op deze site vind je informatie over het ontstaan van verhalen

Maar ook zal ik je iets vertellen over  lessen en workshops die ik geef over verhalen vertellenl.

 

De plaats waar iets zich afspeeld

Ik kan over mezelf bijvoorbeeld zeggen dat ik in Drente geboren ben en in mijn jeugd veel opgegroeid ben in Friesland.

Dat ik nieuwsgierig was en altijd heel veel van verhalen hield.

De verhalen die ik tegen kwam bepaalden dan ook voor een deel mijn levensloop.

Door mijn grote nieuwsgierigheid heb ik op heel veel verschillende plaatsen  gewoond en gewerkt.

Plaatsen die ik in Nederland bijvoorbeeld heb bezocht om er te werken waren o.a.: Leeuwarden, Stiens, Harlingen, Vlieland, Terschilling, Ameland, Schiermonnikoog, Meppel, Bolsward, Veendam, Grroningen, Winterswijk, Vierhouten, Santpoort, Amsterdam, Enschede, Diemen, Zoetermeer, Rijswijk, Maastricht, Biezemortel, Nooitgedacht, Kesteren, Tuitjenhorn, Noordwijk, Leiden, Nootdorp, Kesteren, Voorburg, Hoofddorp, Nieuw Vennep

en werkelijk nog heel veel  plaatsen meer.

Maar ook kan ik zo verder gaan in het buitenland naar o.a.: Turnhout, Gent, Brussel, Antwerpen, Rome, Zagreb, Belgrado, Tunis, Lisabon, Barcelona, Parijs, Dipolog-city, Manila etc.

Iedere plaats waar ik kwam en leerde kennen heeft een eigen verhaal in kleur, klank, geur, vorm of beweging.

Alles bij elkaar maakt je verhaal en vormen je herinneringen.

Het doet iets met je gevoel en je kunt vertellen en duidelijk maken van wat je nog weet.

  • Zolang mensen leven,
  • zo lang mensen kunnen voelen
  • en zo lang mensen kunnen ontdekken dat ze hun eigen verhalen en/of de verhalen van anderen beter kunnen leren kennen,
  • kunnen mensen er in groeien.
  • De mens is eigenlijk net een groot vat met allemaal verhalen en die verhalen zijn dan bewust of onbewust daar in aanwezig.
  • Ik ga er van uit dat de mensen niet alwetend zijn en hier op aarde zeker met een doel zijn.
  • Een doel wordt vaak duidelijker en sterker wanneer je verhalen goed met elkaar leert delen.
  • En wanneer je dat doet met woorden op een toneel dan kun je daar ook mee spelen en ben je  dus ook aan het toneelspelen.
  • We kunnen dus leren om beter te gaan uitdrukken door gebruik te gaan maken van 4 kunsten die ons zijn gegeven.
  • Dit zijn dus: woordkunst, beeldende kunst, dans kunst en muziek kunst.

 

Verhalen

 

Verhalen staan natuurlijk in boeken beschreven.

En boeken kunnen bestaan uit beeldverhalen of geschreven verhalen.

Bij het weg geven van een boek schrijven mensen vaak iets voorin.

Dat is leuk want dan weet je nog wie het je gegeven heeft en misschien was het wel de schrijver zelf.

Een verhaal is een verslag van echte of gefantaseerde gebeurtenissen. Voorbeelden: `verhalen vertellen`,`het scheppingsverhaal`, maar het is ook het uitoefenen van het recht op schadeloosstelling op degene die voor de schade aansprakelijk is.

Wiki pedia verklaard opver verhaal:

Een verhaal is een weergave van al dan niet fictieve gebeurtenissen. Het vertellen van een verhaal is naar alle waarschijnlijkheid de oudste vorm van vermaak die de mensheid kent. Tegenwoordig worden er nog steeds sagen, sterke verhalen, sprookjes, moppen en andere verhaalsoorten verteld. Een verhaal vanuit de mondelinge traditie wordt ook wel volksverhaal of vertelling genoemd.

Een verhaal wordt soms een geschiedenis genoemd. In feite probeert geschiedenis als wetenschap de verhalen die ons zijn nagelaten te onderzoeken en er weer een zo feitelijk mogelijk verhaal over te schijven. In het Latijn betekent historia tenslotte zowel "geschiedenis" als "verhaal" en ook in andere Europese talen komt de verwantschap voor (vgl. (de) "Geschichte").

Wie vertellen er verhalen?


  • Als een belangrijke groep kun je dan denken aan de opvoeders die je verhalen hebben verteld. Vaak vertellen opvoeders en ouders verhalen die ze zelf willen geloven. Soms willen ze ook verhalen een beetje anders maken omdat er bijvoorbeeld iets naars in een familie is gebeurd. Kinderen begrijpen vaak trouwens heel anders dan ouders of opvoeders vermoeden.
  • Als 2e groep kunnen we denken aan de leraren die ons verhalen vertellen. Ook hier kunnen grote onwaarheden in voorkomen. 
  • Eigenlijk wanneer je naar je land kijkt, bijvoorbeeld naar de regering, de ministers, de koning, burgemeester, wethouder, politie, advocaat, rechter en natuurlijk de psycholoog en de psychiater, kunnen we lang niet alles blindelings gaan vertrouwen. Zo mogen we dus bij alle ministers rustig concluderen dat zij weet hebben van werkelijke de allergrootste scam van de afgelopen 100 jaar.
  • Als 4e groep die verhalen vertellen wil ik de dominees, predikanten, hogepriesters noemen. Zij vertellen vaak over een persoonlijk gemaakte God of Satanaanhangers die daarbij soms zeer dwingende en dweperige stellingen deponeren die veelal niets met de God van werkelijke Liefde te maken hebben, maar meer met menselijke machtsmisbruik, waarmee zij zich verheven willen voelen en daarmee boven anderen willen gaan staan en zichzelf daarmee vaak gedragen als een soortgelijke van God.
  • Als 5e groep wil ik 4 verschillende groepen van kunstenaars noemen en wel te weten de beeldend kunstenaars, de toneelspelers, de muzikanten en de dansers. Deze groep bestuderen doorgaans doormiddel van elementaire middelen of gereedschappen de menselijk thema's zoals werkelijke liefde, angst, eenzaamheid, vreugde, gebondenheid, vrede, oorlog, conflict of werkelijke harmonie.
  • Als laatste groep wil ik alle mensen laten vallen die niet afhankelijk zijn van een groep, zij kunnen in iedere groep vallen, maar willen zich echt richten tot werkelijke liefde die ze uit kunnen stralen en die werkelijk zonder haatgevoelens vrede onder mensen willen brengen. Dit zijn ook mensen die verhalen vertellen, maar die verhalen dragen de natuurlijke kracht en kunnen afkomstig zijn van dus alle bovenstaande groepen. Het zijn mensen die zichzelf niet op de borst hoeven te kloppen en soms zwijgend de allermooiste verhalen laten zien en horen. Het zijn mensen die vanuit een werkelijke harmonie zijn ontsproten en het is te hopen dat deze groep kan groeien

 

Introductions

My name is Hans de Groot, I am 56 years, and a teacher / artist who works a lot with the subject "stories". In my eyes, every human is unique and every person has an unique story. Stories we can read discs, listen, watch and experience. For our entertainment stories of a very great importance, not only for ourselves with for the other. Stories feed our feelings and stories without life will be boring and pointless. So, stories colors our lives. Because I love most people I think it's important that people learn to tell their unique story in a beautiful and exciting way.  And a story is more clear and rich when we learning to share with other people. But of course, not just people have a story, even animals have a story. And indeed, water and dust have a story and we can be good to learn to deal with it. On this site you will find more about stories and I will tell you something about the classes and workshops I will give about storietelling.


The story of the place where you are

So I was born in Assen and since my first year raised in Leeuwarden. I was a curious boy who loved stories. The stories I came across some just part of my life. Furthermore, I have in many Dutch cities used to live and / or work. These include been Vlieland, Meppel, Bolsward, Veendam Grroningen, Winterswijk, Santpoort, Amsterdam, Diemen, Zoetermeer, Rijswijk, Maastricht, Reed Mortar, Nooitgedacht, Kesteren, Tuitjenhorn. But also abroad to include: Turnhout, Rome, Zagreb, Belgrade, Tunis, Lisbon, Barcelona, Paris, Dipolog City, and Manila.

Every place you go has its own story in color, sound, smell in, in form and moving it all up and make a story and does something with the feeling of man.

  • As long as people live,
  • as long as people can feel
  • and as long as people are discovering that they can get to know their stories and / or stories of others better
  • people can grow in it.
  • Man is basically just a big barrel with all tales and stories are consciously or subconsciously there in there.
  • I assume that people are not omniscient and certainly with a purpose here on earth.
  • A goal is often clearer and stronger when you learn to share. Stories with one another
  • And when you do that with words on a stage you can also play with it, so you are also at the stage play.
  • So we can learn to express by going to make use of four arts that have given us better.
  • These are: word art, visual art, dance and music art.

 

Stories

Stories are naturally described in books.

And books can include cartoons or written stories.

By giving it away a book people often write something up front.

That's nice because then you remember who gave it to you and maybe it was the writer himself.

A story is an account of real or imaginary events. Examples: `stories`, `` the creation story, but it is also the exercise of the right to compensation by the person who is liable for the damage.

Wiki pedia declared opver story:

A story is a representation of the fictitious events. Telling a story is probably the oldest form of entertainment known to mankind. Today there are still legends, tall tales, fairy tales, jokes and other types of story telling. A story from the oral tradition is sometimes called folk tale or story.

A story is sometimes called a history. In fact, history and science attempts to investigate the stories that we have failed, and again drives a story. Factually as possible about In Latin historia, finally, means both "history" and "story" and also in other European languages​​, the affinity for (cf. (de) "Geschichte").

Many stories are naturally described in books . That may be photo/sign-stories or written stories . Often people give each other gifts of books and writing something in there which is nice because then you can even read it back later , and of course it is a proof that you met the author or favorite reader. Sometimes if you come to a story of the autor, you can also get the new books with them, and you can ask them a signature .


.

 

Who tells the stories?

    * First parents / educators have told you stories . Educators and parents often tell stories that they want to believe . Sometimes they want to change  something in their stories that was happen. Maybe because they don't understand themselves. But it is never really  good example if they change it too much( like in a real family scandal ) They want therefore prefer to keep secret for children.
However, children often understand more than parents suspect . Especially when there 's really been a family scandal . In fact , children can often understand many things as a teenager. Only the child will do well to speak from themselves , and certainly not going to keep it secret from other adults. Teens need to have good examples and that is without  big secrets  . They'll be this way because literally take over and the bad examples but can't understand . Children do so certainly well advised to figure out why their educators things going for them can verzwijgen. By growing up the older child really come through in trouble here . Therefore, it is important for children to discover the true stories.

 * All 2nd group we can think of the teachers who are going to tell us stories . Here also may occur . Grate falsehoods When a teacher is an actor , he can also make believe things that are not true , and you may even be tempted to make the wrong choices to go .


    * Actually when you look at your country , for example , the government , the ministers , the king , mayor , alderman , police , lawyer, judge , and of course, the psychologist and the psychiatrist , we can not all go blindly vertrouwen.Zo we may therefore all ministers safely conclude that they are aware of the actual work biggest scam of the past 100 years . A story that not so long ago on youtube is introduced . And let the story of King William 111 , Prince Bernard of the psychiatrist Leon Eisenberg remember . For their anniversary did the last two do very shocking for many confessions about their life stories .


    * The  4th group storytelling I want to name the pastors , ministers, priests who want to tell you about a God personally created or Satan followers who sometimes are depositing very compelling and very wrong statements that often have nothing to do with the God of true love to create stories but more with their human abuse , they want to feel uplifted and thus want to stand above others , and often will happen that the will behave themselves similar as God .


    * The 5th group I would like to mention four different groups of artists have to know the artists , the actors , musicians and dancers . This study group usually through basic resources or tools , the human themes like true love , fear , loneliness , joy , bondage , peace, war , conflict or real harmony .


    * The last group I want all people to drop that do not depend on a group , they can fall into each group , but they want to really focus to true love that they can radiate out and who really want to bring . Hatreds without peace among people These are people who tell stories , but those stories carry the natural strength and can come from so all the above groups . They are people who themselves do not have to knock on the chest and sometimes in silence the most beautiful stories seen and heard . They are people who have been shot from a working harmony , and it is hoped that this group can grow .

Hieronder een paar voorbeelden die ik uit mijn boekenkast wist op te diepen:

Nog tijdens mijn tijd op de kunstacademie in Enschede kreeg ik via een directeur van het theaternetwerk Mickery te horen dat mijn idee van 4 verschillende werelden al eens  was uitgeprobeerd door een zekere Erik Vos. Sinds dien wilde ik weten wie Erik Vos was en leerde ik de Appel kennen. Eerste pogingen om hem te spreken te krijgen mislukten. Vele jaren later zag ik kans om hem eindelijk eens te spreken, maar iets dat ik hem liet lezen en hij in sneltreinvaart toen bekeek, sprak hem niet aan. Van echt een gelijke intentie die ooit door Mickery was uitgesproken bleek geen sprake te zijn. Toch heeft wel een zeer aangenaam gesprek plaats gevonden dat langer duurde dan de door Erik zelf geplande 30 minuten en een heel mooi boek over de arena heeft hij mij cadeau gedaan.

Een zeer bijzonder boekje werd mijn zoektocht naar Rita Tornqvist, een naam die later na haar scheiding over is gegaan naar Rita Verschuur

(het boekje dat ik rond mijn 21e levensjaar kocht en in 2008 een aanleding werd om op zoek te gaan naar de schrijfster er van. Ik kwam er toen achter dat zij een goede vriendin en vertaalster is geweest van Astrid Lindgren, de vrouw die in Europa en er buiten Europa een belangrijk voorbeeld heeft kunnen betekenen met o.a. haar Pipi Langkous verhaaltjes.

Alles is verhaal

 

Alleen een hand-tekening al betekend een verhaal

dat merkten we vroeger heel erg goed toen we als kinderen bezig waren om handtekeningen te wilen gaan vervalsen

we kregen in de gaten hoe belangrijk een handtekening van onze ouders kon zijn

welke invloed die op ons eigen leven kon hebben

wanneer iemand ons bijvoorbeeld een onvoldoende cijfer had willen geven

dan was een cijfer dus al een verhaal

een verhaal dat je vaak niet wilde gaan uitleggen

en daarom ging je het dan dus maar proberen te verbergen

en ik wil nog steeds aangeven dat dit cijfer vaak ok helemaal neit klopte

dat er werkelijk sprake kon zijn van hele grote willekeur van mensen

mensen die de afspraak hadden gemaakt dat ze elkaar konden beoordelen

terwijl ze dat eigenlijk heleaal niet konden

ze konden zichzelf niet eens beoordelen

laat staan een ander

en daarom werden wij kinderen, meesters in het vervalsen van die stomme cijfers

de verhalen van die cijfers klopten gewoonweg niet

wanneer men erg zijn best ergens op had gedaan

dan verdiende men een 10 en zeker geen 3, 4 of nog lager

 

Nog een meesterlijk voorbeeld:

Dat geschreven woorden of letters vaak grote onzin betekenden, bewijst dus ook de Gouden Eeuw

In die tijd leefden er eens een man en vrouw in de Amsterdamse volkswijk de Jordaan

Hem kennen de meeste Nederlanders wel als Jan

Haar kennen de meeste Nederlanders wel als Katrijn

Jan en Katrijn zijn de legendarische voorbeelden geworden voor de Nederandse poppenkast

Beiden konden ze niet lezen en schrijven, want waarom zou je?

Toch wilden mensen in die tijd toch ook al gaan bewijzen dat ze van elkaar zouden gaan houden.

Dat deed men dan om te gaan trouwen

want dan wist de omgeving dat je liefde zou bezitten

en zou daar niemand meer vraagtekens over hoeven te stellen

maar om zo'n contract (een huwelijksacte) moest er iets persoonlijks aan toegevoegd worden

men moest een persoonlijk tekeningetje leren maken

pfffff, wat een onzin dachten vele volksmensen

Dat is toch alleen maar voor hele rare voorname mensen?

Nou en toen leerden ze even snel hoe ze een kruisje moesten zetten

en dat voldeed dan ook al voor die stomme mensen

Het is onbegrijpelijk, maar echt gebeurd

Jan en Katrijn voldeden aan de huwelijkse acte doordat ze beiden een kruisje hadden leren te zetten

en toonden daarmee het meest stomzinnige van die hele gouden eeuw

Het huwelijk van Jan en Katrijn Klaassen

Dit huwelijk werd dus een van de meest grote stommitijden van de mensheid die werkelijk gevanger raakt in zijn eigen stomzinnigheid.

Zelfs een kind kan nagaan dat het leren tekenen van een kruisje geen liefde kan betekenen

Het is slechts een handigheidje dat je door moet krijgen

Het zetten van 2 streepjes die elkaar in het midden moeten kruisen

meer is het namelijk niet

Maar eigenlijk bewezen Jan en Katrijn mij een werkelijk uitzonderlijk voorbeeld te zijn.

Hoe begrijp je de stomzinnigheid van een handtekening beter dan het zetten van een kruisje?

Het kruisje kan namelijk op verschillende manieren gezet worden

en tekent men het op een bepaalde manier dan betekend dat kruisje dus gewoon GELOOF

IK GELOOF IN JOU!

IK GELOOF IN GOD!

IK GELOOF EN DENK BIJNA ZEKER TE WETEN

 

komisch

Het meest komische is dat het huwelijk dat Jan en Katrijn het meest legandarische feit is geworden van de onzinngheid die de mens over zichzelf wil uitdelen. Zij toonden met hun huwelijk namelijk het meest grote bewijs dat zo'n " handtekening"  helemaal geen flikker hoeft te zeggen.

 

Integendeel zelfs, want Jan en Katrijn werden het grote voorbeeld van een ongelukkig huwelijk en hadden altijd hele grote ruzie met elkaar

Jan was aanvankelijk " VOORTREKKER"  van beroep. Wat dat nou weer was voor een beroep weet ik ook niet, maar wel dat hij in ieder geval iets van het woord HUWELIJKSE AKTE  werkelijk voort kon trekken voor de hele Nederlandse bevolking

Wat was dus de betekenis van het woord HUWELIJKSE ACTE??

Antwoord: Helemaal niets!

De gouden eeuw heet zo omdat men goud had gestolen van andere landen en het huwelijk werd een menselijke overeenkomst die al even weinig kon vertellen.

Men moest dus ergens in gaan geloven

en dat was werkelijk het enige van betekenis.

 

Misschien wist je dit nog niet?

Doordat ze zo'n slecht huwelijk hadden en Jan als voortrekker van misschien wel een vroeger weeefgetouw, maar in ieder geval als werklijke voortrekker van het Nederlandse verhaal, had altijd ruzie met zijn vrouw Katrijn

en waarover?

Gewoon over de meest stomme dingen die mensen mee konden maken

stop het in een verhaal en ga er mee de straat op en de roddel kan geboren worden

Dit is dus werkelijk gebeurd

en hoe schrijnend dit werkelijk was bewees wel zijn vrouw Katrijn die naar de fles greep

Met een grote drankkegel liep zij altijd smoordronken door de straten

ze kon er maar niet over uit dat een kruis-tekening LIEFDE kon betekenen

sloeg dronken wartaal uit omdat ze het hiermee het meest treffend wilde aantonen

zo werd ze dus een schande voor haar man Jan

En het is eigenlijk net zo als je ziet in het verhaaltje van een zekere Adam en Eva

Eva begreep er werklijke geen zak van en ondanks ze vreselijk goed wist dat het niet volgens afspraak was

nam ze een hap uit de verboden vrucht die ze daarmee gelijk over gaf aan die zoutzak van een echtgenoot van haar

Die Adam was blijkbaar nog steeds bedwelmd door het heerlijke aangezicht van de vrucht die Eva voor hem was gaan betekenen

Kijk maar eens naar het stomzinnige van prins Tamina, die een soortgelijk verhaal liet zien.

Tamino werd door de koningin van de nacht een zeer verleidelijk beeld getoond van een vrouwspersoon waardoor hij in 1 keer werklijk helemaal verkocht was. Duidelijker taal bestaat er vrijwel niet.

Het aangezicht van een vrouw voor een man, kan hem volledig doen betoveren en stomzinnig  maken of hem met grote stomheid doen verslaan.

Het verhaal begint pas wanneer de man er mee leert omgaan.

even het kleine fragment dus van prins Tamino uitgdrukt door een nieuwe iets rijkere uitdrukking die men opera heeft willen noemen:

Wanneer je de grootheid beseft van het kruisje van Jan en Katrijn en dat ze hiermee dus gelijk een gelijkenis trekken met Adam en Eva, dan begrijp je misschien een heel klein beetje van wat ik bedoel.

Het vervolg van Jan uit de Amsterdamse Anjeliersstraat is ook helemaal te gek. Vorige week ben ik nog speciaal naar die lange straat gegaan om een gedenksteen van deze legendarische Jan Klaassen te ontdekken

en ik heb een goede aanwijzing gevonden,

een naam vond ik er natuurlijk niet,

want schrijven kon men toen nog niet.

In het midden van de Anjeliersstraat zul je een gevel met 3 beelden zien staan van een vrouw met 2 mannen.

De vrouw is natuurlijk Katrijn en de 2 mannen staan er als de dualistische mensman Jan er naast afgebeeld

De mensman in 2 fout natuurlijk omdat de man een strijdende natuur voor staat

en de vrouw is zijn meest aantrekkelijke vrucht

Het geheel zal je een beetje doen denken aan de kermis of een draaiorgel

Poppen die mij als kind al deden betoveren en mij lieten afvragen, waar ze in werkelijkheid voor konden staan

 

Hans

ideeën

Eens was er niets.
Het was donker en er was niets.
Maar dan ontstaat er plotseling in een gedachte een licht
En dat terwijl alle ogen nog helemaal gesloten zijn.
Het was een licht dat leven heet en was op aarde neergestreken met een bedoeling.
En het was de bedoeling om te kunnen groeien in alle mensen.
Met het licht ontstond er ook een verhaal. En werkelijk waar: Een heel  bijzonder verhaal.
Het is handig om dat verhaal te leren begrijpen
En om het te leren begrijpen hebben de mensen een ziel gekregen.
Een ziel waar men mee kan leren om te kiezen.
Dit hebben de mensen “De wil” genoemd. En met “de wil” kunnen we dus leren kiezen.
En we gaan een avontuurlijk verhaal aan dat “leven” heet.
Zo kunnen we dus leren van wat goed of wat fout voor ons is.

Zo  werden er toen  dus ook ”poppen” gemaakt .

Poppen die uit stof waren ontstaan en die allerlei eigenschappen kregen toebedeeld.
Want de mens wilde namelijk  daarmee zelf gaan bepalen en het liefst  zeker weten.
De mens wil weten waarom alles is zoals het is. Want anders begrijpen veel mensen het niet meer.
We doen er zeker goed aan om ons eigen verhaal te leren begrijpen.

Want wanneer we dit leren te begrijpen, kunnen we ook leren om er beter mee om te gaan.
Zo maken mensen dus letterlijke -en figuurlijke poppen.
Een letterlijke pop is bijvoorbeeld van stof gemaakt en een figuurlijke pop is slechts in onze gedachte.
Dit is voor velen een hobby geworden en men blijft vaak geloven in een verhaal dat men kan vinden.
Hierbij kunnen we nog zeggen dat het verhaal levend moet blijven want als het niet meer leeft, dan sterft het af. En een verhaal dat gestorven is een vaak een saai verhaal en boeit niet meer.
Daarom moeten we de verhalen levend houden. En dat kunnen we doen door te blijven spreken en anderen te laten zien wie we zijn.


Geschreven tekst in de HEMA op 27 augustus 2014 uur 10:30. am

my ideas

Once there was nothing.
It was dark and there was really nothing.
And then suddenly arises in thought a wonder light.
And while all eyes are completely closed there was that light.
It was the beautiful light that was called life and was perched on earth for a purpose.
And it was the intention of this light to grow in all people.
In the light there was also a story. And that's a very special story.
It is very glorious to understand this story.
And to understand people have got a soul.
And with a soul they can learn to choose. Forth from the soul
This mentioned the people, "The Will" And by "will" can we learn to choose.
Now we can go on an adventure story that we called "life".
So we can learn from the good and the bad for us own person.
Also "dolls" were then made.
Dolls that originated from dust and all kinds of properties were assigned.
For man wanted to know for certain.
Man wants to know why everything is as it is. Otherwise people don’t understand it.
Mostly we are better to understand our own story because when we understand, we can learn to deal with it.
Thus people make literal and figurative puppets.
A literal example doll is made of fabric and a figurative doll is only in our minds.
This has become a hobby for many people and often continues to believe in a story that one can find.
Here we can say that the story must remain alive because if it is no longer alive, then it dies off.
And a story that died is often a boring story and excites no more.
Therefore, we must keep the stories alive.
And we can do that by continuing to speak and show who we are by others.

Written text in the HEMA on August 27, 2014 10:30 am.

 

DE VERHALENKELDER - RIJSWIJK 13 MEI 2014

  1. 3 x W   laten we ons   de 3xW gaan afvragen.   WAT, WANNEER EN WAAR SPEELT HET ZICH AF  (WHAT, WHEN, WHERE)
  2. 3 X S    Laten we ons  de 3XS gaan afvragen.    START, ONDERWERP EN KLANK  (START, SUBJECT EN SOUND)
  3. OEFENING Start een verhaal met een onderwerp dat je een titel geeft en waarbij je let op klank en kleur.
  4. EINDE VOORBEELDEN: vb.1: EN ZE LEEFDEN NOG LANG EN GELUKKIG! - vb.2: DE VOLGENDE DAG BEGON HET WEER OPNIEUW vb.3: En toen kwam er een olifant en die blies het hele verhaaltje uit.
  5. TUSSEN IN Wanneer we een begin en een eind hebben, kunnen we invullen wat er tussen in staat.
  6. HINTS 1) Wie is je hoofdpersoon? 2) Wat gaat hij doen? 3) Wie ontmoet hij ? of wat komt hij tegen?  Ben je het zlef of iemand anders? Wat is je bewegingsactie? Wat gaat er gebeuren? (de beweging)
  7. VERMAAK Spreker en toehorder zijn. De toehoorder wil vermaakt worden en wil aangetrokken worden. Hij wil deel worden van je verhaal en wil vermaakt worden.
  8. OEFENING Hoe kom ik over? VERTELLER EN TOEHOORDER 1) WAT WAS MIJN KLANK?  2) WAT WAS MIJN KLEUR?  3) WAT WAS MIJN BEWEGING   4) WAT WAS MIJN BEELD?
  9. WE GAAN BEGINNEN We vertellen allemaal een heel kort verhaal van maximaal 5 minuten.
  10. NABESPREKING Elkaar positief beoordelen 1) vertellen van wat we herkennen en waardoor we misschien vermaakt werden.

 

Iets nader uitgewerkt

vooraf: ik geef een kleine toelichting over verhaal waarop duidelijk moet worden van wat allemaal verhaal zal kunnen zijn.

Wat zijn belangrijke onderdelen van een verhaal of waar een verhaal uit bestaat wil het een boeiend verhaal kunnen zijn.

Vrijwel alles is verhaal. Mensen, gedachtes of voorwerpen kunnen allemaal verhaal zijn.

Mensen zijn eigenlijk allemaal een vat van verhalen die ze iedere dag met zich mee dragen. Miljoenen gedachtes zitten er ongemerkt in ieder mens verborgen. Van het meeste zijn we het ons helemaal niet meer bewust. Maar wanneer we ons gevoel gaan uitleggen dan zijn dit werkelijk allemaal verhalen die we ooit eens hebben meegemaakt of die er ooit hebben plaatsgevonden. Dit kan je bij jezelf merken wanneer jij je afvraagt waarom je iets leuk of waarom je iets juist niet leuk vind. Korte opdracht: bedenk iets van wat je leuk vind en deel het en bedenk iets van wat je niet leuk vind en deel het. Proefondervindelijk kunnen we nu gaan zeggen dat er verschillende visuele en auditieve aspecten van belang zullen zijn. Hierbij komen we dus verschillende onderdelen van

KLANK ( hoe overtuigend klinkt het en komen we over? Geloven we het als toeschouwer? Kunnen we het herkennen als toehoorder?)

oefening: spreek zinnen uit met een verschillende klank. vb:

IK HEB IETS MEEGEMAAKT

  • Ik heb nou toch iets meegemaakt, luister maar...
  • Wat ik nou toch heb meegemaakt, ik ben me rot geschrokken
  • ---- (stilte)  Ik begrijp er werkelijke helemaal niets meer van
  • Ik doe het niet meer, dit is echt de laatste keer geweest!

IK BEN EEN HEEL AARDIG IEMAND TEGEN GEKOMEN

  • Het heeft me echt heel goed gedaan om hem te ontmoeten
  • Komt zogenaamd fluisterend op en geeft aan dat hij een heel bijzonder iemand is tegen gekomen
  • vertel de conclusie van wat het met je gedaan heeft
  • Laat met maar 1 of 2 woorden horen wat je overkomen is

 

KLEUR ( vanuit welke ervaring praten we en kleuren we onze gedachte?)

IK BEN JAN KLAASSEN TEGEN GEKOMEN

  • Jan Klaassen is een mens en was vreselijk aan het roddelen
  • Ik heb een hele leuke (poppenkast) vooorstelling gezien en ben er nog steeds helemaal vol van
  • Ik heb vreselijk met die man te doen omdat zijn vrouw iedere dag volkomen dronken is (medelijden)
  • Toen hij begon te praten ging er een wereld voor me open

BEWEGING ( hoe bewegen we ons? Kunnen we aan de beweging zien van wat we proberen uit te drukken? Zou iemand die door zal zijn aan je kunnen zien van waar je het over zult hebben? Stel je anders even voor dat we werkelijk doof zijn en je moet het ons iets duidelijk maken van hoe we dat dan zullen proberen te doen? Belangrijk worden onze bewegingen en onze mimiek terwijl we iets zeggen en voelen tegelijk)

IK BEN ECHT UITGEPUT EN IK MOET NOG EEN UUR VOLHOUDEN

  • Ik doe mee met een rielwennerswedstrijd en kan bijna niet meer en het zweet gutst van mijn voorhoofd
  • Ik doe een buikdpier oefening op de sportschool en ik kan het niet meer volhouden
  • Ik probeer al de hele dag deze som op te lossen, maar ik kom er maar niet uit en probeer dan mijn eigen hoofd wakker te schudden
  • Ik ben bezig een hoge berg te beklimmen, maar er lijkt nog steeds geen einde aan te komen

WOORD ( welke woorden zullen we uiteindelijk kiezen om iets duidelijk te maken? We kunnen het gaan uitproberen van wat we zullen kunnen uitdrukken met alleen maar 1 woord. Bedenk een woord en betrek er nu alle bovenstaande elementen in zoals klank, kleur en beweging)

SAMENWERKING

  • Bedenk je van wat voor jou samenwerking betekend
  • Samenwerking is echt de enige oplossing
  • Waarom gaan we niet gewoon samenwerken?
  • Vele handen maken het werk veel lichter

POLITIEK

  • Ik vertrouw niemand meer in de politiek
  • Ik heb het er helemaal mee gehad
  • Een goede politiek hebben is heel erg belangrijk
  • ik vind het maar vriendjes politiek

De man die niet meer wilde geloven in God.

 

Er was eens een man die Bouke heette en die als kind al hele verkeerde voorbeelden had gekend. En daarom wilde hij niet geloven in God. Zijn ouders hadden er ook nooit iets van kunnen begrijpen en waarom zou hij er dan wel in kunnen gaan geloven? Hij had natuurlijk veel verhalen gehoord over zijn beide opa's en opa's en die hadden het volgens hem ook al  niet goed gedaan. De ene had bijvoorbeeld geld gestolen dat voor arme landen was bedoeld en was daar mee gaan gokken, de ander wilde haar man verlaten omdat ze de kans kreeg om met een dikke, rijke Duitse soldaat mee te gaan en weer een ander had in de oorlogstijd zich laten overhalen om onschuldige mensen te verraden. Dit was omdat er toen toevallig een grote gek andere mensen wilde gaan veroordelen en laten vermoorden om hoe ze er uit zagen. Die gekke man die dus een soort van keizer was geworden, was net zo belachelijk bezig als die 1e Chinese keizer en wilde andere mensen gaan verdelen in goed en kwaad. Omdat hij zelf een zeer slecht voorbeeld had gehad was hij echt gek geworden en dacht hij werkelijk dat dit zo kon zijn met een zeer gestoorde geest. Zulke gekken heb je natuurlijk wel meer gehad. De een wilde dan alle kinderen gaan vermoorden en de ander wilde speciaal alle jongetjes vermoorden en in China wilden ze lange tijd alle kinderen gaan vermoorden die meer dan het getal 2 vormden Nee, de beste van zijn grootouders was eigenlijk nog een Joodse oma die Sarah heette, maar zij was door nonnetjes opgevoed en dat vonden zijn ouders en hij eigenlijk ook wel, ook heel zielig. Onder Katholieke mensen waren ook veel gekke mensen en die dachten dan werkelijk dat ze minimaal wel 10 kinderen moesten krijgen, want dat zou goed zijn voor het geloof dachten zij. De oudsten konden dan allemaal hun hele leven aan God dienen en werden misdienaar in het een of ander ver en vooral arm land waarmee men dan nog meer zieltjes buit kon maken. Zo geloofden miljoenen mensen in hun eigen verhaaltjes van goed en kwaad en begrepen daarmee werkelijk helemaal niets van wat er ooit in de Bijbel was komen te staan. Ze dachten dan wanneer ze maar de traditie goed volgden dan waren ze goed bezig en werden ze later gered. Ze maakten dan maar van Satan het allergrootste monster waar ze zoveel kritiek op wilden uiten en dat was dan omdat ze er zelf eigenlijk veel te veel van met zich mee konden dragen. Ze hadden maar niet in de gaten kunnen krijgen dat mensen zelf beter nooit kunnen gaan oordelen over een ander en van de poging om juist hun vijanden lief te gaan hebben, hadden ze al helemaal geen sikkepit begrepen. Ze konden uitsluitend denken op een logische en zogenaamd verstandige manier en dachten dan dat het daarmee in de wereld wel goed zou kunnen komen. Maar het tegenovergestelde bleek daarmee helaas het geval te zijn. Doordat mensen zichzelf voortdurend voor de gek gingen houden, moesten ze vrijwel alles gaan verbergen van wat ze dan stiekem wel deden en waar zij zich aanvankelijk heel erg voor schaamden. Van het allereerste begin van de Bijbel (het boek Genesis) hadden ze dus evenmin werkelijk iets van kunnen begrijpen. Ze gingen het allemaal als gekken interpreteren en riepen in het rond dat alle oorlogen door het geloof in God waren begonnen en dat je daarom beter maar nooit in God kon gaan geloven. Dat zeiden ze natuurlijk alleen maar om zichzelf in te kunnen dekken en omdat ze niet wilden dat ook maar iemand achter hun grote geheimen zouden kunnen komen. Wanneer de mensen maar genoeg aandacht aan andere zaken gingen geven, dan konden zij lekker door blijven spelen met waar ze mee bezig waren. En ondertussen hielpen miljoenen zogenaamd gelovigen het oorspronkelijk geloof finaal onderuit.

Wanneer we hier tegenover even kijken naar het voorbeeld dat in werkelijkheid in de Bijbel staat opgetekend, dan kunnen we al heel gauw begrijpen dat er spraken moet zijn van een immens grote spraakverwarring doordat velen het zo slecht hadden willen gaan begrijpen.

Slecht 2 kleine voorbeelden die ik hierbij wil noemen staan beiden in het allereerste gedeelte van het oude testament.

Eigenlijk begint de grote spraakverwarring al gelijk met de 1e dag die aangeduid kan worden

1) In  Genesis 1:3 lezen we: Er moet licht komen,’ en er was licht. (Hij zag dat het licht goed was, en Hij scheidde het licht van de duisternis;

2) In Genesis 3-5 lezen we over een sluw potig slangachtig wezen die een vrouw weet in te palmen en dan tegen haar zegt: Wanneer je doet van wat niet van Hem mag zul je helemaal niet sterven hoor! Integendeel, die schepper van jullie wil gewoon niet dat jullie echt je ogen openen. Wanneer je eet van wat Hij je verbied dan zul je zelfs net zo machtig zijn als Hijzelf en zullen jullie ook kunnen beschikken over de kennis van het goed en kwaad.

In een ets van Rembrandt trof ik voor het eerst een afbeelding van de slang met poten aan.

En omdat Eva + Adam beiden naar de slang hadden geluisterd is de schaamte in de wereld gekomen. Ze hadden dat kleine dingetje dat nou juist niet mocht, wel gedaan en daarom gingen ze liegen en feitelijk kronkelen als een slang.

Vrijwel alle mensen die ik het heb willen vragen of ze begrepen om welk licht het hier ging, hadden er helemaal niets van begrepen. Ik vond het wel vermakelijk om deze vraag aan Jehova getuigen voor te leggen die mij met hun werkelijk vreselijke afbeeldingen een verhaal over God wilden vertellen en mij dan soms wilden aanwijzen hoe Jezus er uit moet hebben gezien. En dit terwijl ze eveneens van Jezus als de Godmens als jehova's  niets hadden kunnen begrepen. En wanneer u dit zult herkennen, bid dan liever voor de Jehova's want ook zij zijn natuurlijk schepsels van God zoals de naam van Cain letterlijk zijn betekenis kent. (De naam Cain betekend "schepsel", terwijl de naam Abel "niets" betekend)

Maar ook natuurlijk over de verdeling van het goed en het kwaad staat er eigenlijk met een hele duidelijke bewoording te lezen dat ergens vertrouwen in moeten stellen in het leven en dat we dit het beste kunnen doen in iets dat werkelijke liefde voor kan staan. Kijken we dan dus om ons heen dan zien we veel mensen die ons willen verleiden voor van alles en nog wat, maar wanneer we enige achting voor God zullen leren kennen, weten we ook dat dit de methodes van het slangachtige wezen zal zijn.

Degene die ons met vele zogenaamde zekerheden wil prijzen, maar dus eigenlijk een vieze glibberige slang zal zijn, die niet veel goeds met de mens voor zal hebben.

 

Wordt vervolgd.

 

 

vertaling:

 

The man who didn't believe in God.



Once there  was a man named Bouke and who as a child had all already known. Incorrect examples And therefore he did not believe in God. His parents had never be able to understand something and why would he be able to believe in was the thinking of Bouke? Of course he had heard many stories about both his grandfathers and grandfathers who had also not done well according to him. One example, had stolen money that people were given in the church for poor countries and he was intended to gamble with that money, with the other one wanted to leave her husband because she had the opportunity to go with a thick, rich German soldier and another had in wartime is persuaded to betray innocent people. This was because when there happens to be a great fool other people wanted to condemn and to murder to how they looked. That crazy man so kind of had become emperor, was as ridiculous as that occupied 1st Chinese emperor and wanted other people to divide into good and evil. Because he had a very bad example he himself had become really mad and he really thought that this could be a very disturbed mind. So Such fools you obviously had something more. One wanted all the children go murder and other wild especially all the boys murder and in China they wanted for a long time, all children who murder more than the number two formed No, the best of his grandparents was actually a Jewish grandmother named Sarah , but she was raised by nuns and found his parents and he wishes, also very sad. Among Catholic people were also many crazy people who really thought than they have at least 10 children had to be because that would be good for the faith they thought. The elders were all then submit their lives to God and became an altar boy in the poor country far and above any other over which one could make even more. Souls loot Thus, millions of people believed in their stories of good and evil, and thus really understood nothing of what was once in the Bible come to be. They thought if they only followed the tradition well they were doing well and they were later rescued. They then made but from Satan the greatest monster that they wanted to express so much criticism and that was because they themselves much too much could carry. Along with it They just can not get people to better themselves never go judging another and attempt to correct their enemies to go, they had already understood no monitored. They could only think in a logical and supposedly sensible way and then thought that doing so would be fine. Worldwide However, the opposite was found thereby, unfortunately, to be the case. Because people are constantly fooled were holding themselves, they were almost going to hide what they secretly did and where they are initially very ashamed of everything. From the very beginning of the Bible (Genesis), so they had not really understand anything. They were all like crazy interpret and called in the round that all wars were begun by faith in God and that's why you better, but could never come to believe in God. They said that of course only to be able to cover themselves and because they would not allow anyone behind their big secrets might come. When people went to give enough attention to other things than they could keep playing nice with what they were doing. And meanwhile helped millions of believers called the original faith finally down.

When we are facing here a look at the example that in reality the Bible is recorded, then we can very quickly understand that to be an immense confusion because many had so badly want to understand. Conditions exist

Poor two small examples that I want to mention are both in the first part of the Old Testament.

The fact is that the great confusion already flush with the 1st day which can be referred to

1) In Genesis 1: 3 we read: Let there be light, 'and there was light. (He saw that the light was good, and He separated the light from the darkness;

2) In Genesis 3-5 we read about a cunning legged snake-like creature that a woman knows how to palms and then told her, when you do what is not allowed by Him, you will not die though! On the contrary, the creator of you just do not want you really open your eyes. When you eat from what he forbids you, you will even be as powerful as He Himself and you will also dispose of the knowledge of good and evil.

And because Adam + Eve had both listened to the serpent is the shame come into the world. And they did that  little thing that was not allowed to do, and that is why they were lying and actually writhing like a snake animal in their life after that moment.

Almost all the people I've wanted to ask if they understood what light this was, had not understood at all. I thought it was amusing to submit that wanted to tell me their really awful pictures a story about God and sometimes wanted to identify how Jesus must have looked out of me. Ask this question to Jehovah's Witnesses And this while they may also understood. Jesus as the God-man as Jehovah's nothing And when you recognize this, rather pray for Jehovah's because they are natural creatures of God as literally know the name of Cain its meaning. (The name Cain means "creature", while the name Abel "nothing" means)

But of course, about the distribution of good and evil is actually a very clear wording to read that should set somewhere in life and confidence that we can do something in that true love can stand it. Best So we look around us we see many people who want to seduce us from anything and everything, but when will we know any regard for God, we also know that this will be. Methods of the snake-like creature

The person who will extol us with many called collateral but actually a dirty slimy snake will be, which does not bode well with man will have. Before

To be continued....

 

Alles is verhaal en heeft een verhaal. Ook al lijkt het nog zo weinig. Maar een verhaal is niet altijd zo boeiend en soms val je er bij in slaap. Het verhaal moet dus aansluiten bij jouw persoonlijke geur en smaak. Want anders gaat een verhaal aan je voorbij. Of zul je je het niet kunnen verstaan. Een verhaal is ook een totaal aan ervaringen en kan verteld worden vanuit een breed perspectief. We zijn mensen met gebreken en daar kunnen we dus het beste van uit gaan. Maar er bestaan ook gelijke delers die gelukkig niet commercieel zijn gemaakt. En die de oorspronkelijke waarde van een verhaal in een belangrijke waarde laten voort bestaan. Deze verhalen vertellen met een gemak al eeuwen lang, terwijl andere verhalen kunnen vervliegen als een blad van de boom. Iets waar dan doorgaans niets meer van over blijft. Onze herkenning en hetgene waarmee we ons vermaken zal ons tot deelgenoten maken. Wanneer je genoeg er in mee genomen wordt dan werkt het verhaal als een droom die je mee zal nemen. En je zult er met spanning en grote nieuwsgierigheid naar uit blijven kijken. Totdat je het herkend hebt en het geen aandacht meer wilt geven. Want dan ontstaat er weer een nieuw verhaal dat je met je meeneemt. Want dan ontstaat er weer een nieuw verhaal dat je met je meeneemt.

 

Het verhalen evenement

Het idee is om een verhalenevenement gaan organiseren voor de doelgroep van jong en oud,

Internationaal voor binnen -en buitenland

Verhaalmethodes laten zien en demonstreren.

 

Van marktkoopman tot politicus 

Van toneelspeler tot predikant.

Van bedelaar tot enthousiast straatzanger

 

  • beeld verhalen
  • muziek verhalen
  • gezongen verhalen
  • vertelde verhalen
  • spannende verhalen
  • sensatie verhalen
  • bewegende verhalen
  • super saaie verhalen
  • zweverige verhalen
  • oer verhalen
  • bijbel verhalen
  • onduidelijke verhalen
  • irritante verhalen
  • meeslepende verhalen
  • spirituele verhalen
  • sprookjesachtige verhalen
  • erotische verhalen
  • liefdes verhalen
  • duivelse verhalen
  • dieren verhalen
  • ruimte verhalen

 

The event of  stories


My idea is starting an event special for stories of every age. 
Internationally 
Demonstrate the way of stories 

Of a market vendor to politician 
From actor to minister. 
From beggar to enthusiastic street singer 

  • picture stories 
  • music stories 
  • sung stories 
  • told stories 
  • exciting stories 
  • sensation stories 
  • moving stories super 
  • boring stories 
  • dreamy stories 
  • primal stories 
  • bible stories 
  • obscure stories 
  • irritating stories 
  • compelling stories 
  • spiritual stories 
  • fairy tales 
  • erotic stories 
  • love stories 
  • devilish stories 
  • animal stories 
  • space stories


 

Wat doen woorden en hoe kunnen we hier mee omgaan op een nette manier?

Hoe gaan we om met woorden wanneer we ons in het nauw gedreven voelen?

Wat zeggen woorden eigenlijk?

Hoe belangrijk is de lichaamstaal ten op zichten  van woorden?

Hoe ontstaan er conflicten door woorden?

Hoe ontstaat er een verhaal waar mensen werkelijk naar willen luisteren?

Wat is de achterliggende gedachte van mensen die van verhalen zijn gaan houden?

Waarom bedenken mensen steeds weer nieuwe verhalen?

Waarom gaan mensen geloven in verhalen?

Wat  is de meerwaarde van een goed verhaal?

Wat is het kwalijke van slechte verhalen?

Wat betekend het woord eigenlijk?

Wat zijn letters eigenlijk?

Wat is er belangrijk bij Typografie?

 

What do the words and how we can deal with this in a proper way? 
How do we deal with words when we feel cornered? 
What is meaning of  words? 
How important is body language by using words? 
How conflicts arise through words? 
How to create a story where people really want to listen to 
What is the rationale of those stories have come to love? 
Why do people will believe stories? 
Why do people believe in stories? 
What is the value of a good story? 
What is the evil of bad stories? 
What does the word mean? 
What will mean the single letter? 
What is important in typography?

 

Hoe we het groot aan gaan pakken

we zorgen dat er in 1x een hele grote beweging tot stand gaat komen

Dat in een korte tijd heel Nederland onder de indruk zal staan van een nieuwe megaontwikkeling

Dat miljoenen van iets te horen krijgen dat ze nog niet wisten

Waar het dan in het kort op neer komt:

  1. openbaring van God - het gaat om "geloven"
  2. God staat iets geweldigs voor en wanneer de mens dit ziet zal het groeien
  3. Geloven in iets dat werkelijk mooi is, is heel erg bijzonder en zeer waardevol
  4. Maar iedereen kan pas geloven als de wil hier toestemming voor geeft
  5. En wanneer geeft de menselijke wil dan toestemming?
  6. Wanneer iets met grote overtuiging door het indivdu kan worden ondervonden
  7. Wanneer er geen hinderpalen vanuit het verleden het tegen zullen houden
  8. wanneer men inziet dat men er werkelijk beter van wordt

(ik laat deze gedachte even achter me en richt me tot de verwezelijking ervan)

 

Respect van wat uit werkelijke liefde gegeven is

De werking van het verhaal respecteren en de magische werkeing ervan respecteren en er van gaan houden met de juiste gereedschappen. Een wereld binnen willen treden zonder ijdelheid of zelfoverschatting en dit is dus een wereld waarin werkelijke liefde bovenaan staat.

Wanneer we onze vijanden proberen te respecteren en als mens voor vol willen aanzien, zal er een strijd afspelen tussen werkelijk belang en eigenbelang, maar men zal de strijd alleen maar aan kunnen gaan wanneer men er werkelijk klaar voor zal zijn. Het is zoals Anton Zimba in zijn zinnetje zegt: We komen in beweging als we er klaar voor zijn.

 

Wanneer geloven mensen iets?

Eerst wil ik mezelf afvragen: Wanneer geloof ik iets of iemand? Bij deze vraag denk ik dus gelijk aan vertrouwen. Wat vertrouw ik of ben ik uiteindelijk gaan vertrouwen? Ook heeft geloof voor mij vaak met een bepaalde hoop te maken. Omdat ik niet wil veroordelen, wil ik veelal in het goede van iets blijven geloven. In mijn hoofd zit een ziel en in die ziel leerde ik vaak kiezen van waar ik het meeste vertrouwen in kan stellen. Iedereen moet dagelijks honderden keren kiezen en doen dit vaak zonder het zichzelf door zullen hebben.

Mensen geloven iets waneer het  voor hen met zeer grote overtuiging kan worden gebracht.

Hoeft het niet echt waar te zijn?

Nee, helemaal niet. De overtuiging is ver weg het allerbelangrijkste. En het grappige is daarbij ook nog dat mensen datgene waar ze in zullen gaan geloven, bijna altijd gaan beschouwen als de enige echte betrouwbare waarheid. Zij proberen dan dus feitelijk allemaal om een heel groot vertrouwen te halen in datgene dat ze geloven willen. Maar het woord geloven zegt het natuurlijk al. Men zegt dat men iets gelooft en het dan dus nooit zeker kan weten.

Laten we heel even gaan kijken naar de letterlijke betekenis van het woord "GELOVEN".

 

GELOVEN:

Hier dus een 6 tal omschrijvingen die direct als de defiitie gezien kan worden. We treffen hier dus niet voor niets de woorden van VERBUIGINGEN, OVERTUIGING en als zinnetje: "IK GELOOF ER NIETS VAN, IEMAND IETS WIJS GAAN MAKEN." en dan vervolgens ontdek ik de adere betekenis: GELOVEN ALS WERKWOORD.

Uitspraak:   [xəˈlovə(n)]
Verbuigingen:   geloofde (verl.tijd enkelv.)
Verbuigingen:   heeft geloofd (volt.deelw.) Toon alle vervoegingen


1) de overtuiging hebben dat iets waar is

Voorbeeld:   `Ik geloof er niets van.`  
iemand op zijn woord geloven  (denken dat iemand de waarheid spreekt zonder daarvoor bewijzen te vragen)
Je zult eraan geloven.  (je zult uiteindelijk iets vervelends meemaken)


2) denken dat er een opperwezen bestaat religie

Voorbeeld:   `Zij gelooft niet meer sinds haar zestiende.`  


Bovenstaande informatie is afkomstig van Kernerman Dictionaries meer info  Onderstaande informatie is samengesteld uit diverse bronnen. Herhalingen en/of tegenstellingen kunnen het gevolg zijn.
Spelling  Correct gespeld: 'geloven' komt voor in de Woordenlijst Nederlandse Taal van de Taalunie en in de spellingwoordenlijst van OpenTaal.

Spreekwoorden en zegswijzen