Het teveel aan woorden

Ik kwam er achter dat ik veel te veel impulsieve teksten heb geplaatst en flmpjes toonde die niet duidelijk zijn. Deze tref je hier dus onder aan. Ze zijn niet meer goed bevonden en waren dus te impulsief en slechts van een moment.

Alles en iedereen is verhaal als je het goed beschouwd. Alles heeft verhaal en wordt verhaal van wat je maar wllt beginnen. Er is niets dat geen verhaal heeft, want dan zouden we het niet zien zou je kunnen gaan denken. Maar ook dan kan het verhaal worden en je een bepaalde emotie of gevoel geven. Hier is werkelijk geen speld tussen te krijgen. Laten we dus maar accepteren dat dit werkelijk zo is. Nou zullen we geen mensen zijn wanneer we hier geen betekenis aan zullen gaan geven. Nee we maken en creeren betekenis en doen dat werkelijk aan de lopende band. Alles dat wij denken te zien en zelfs alles dat we niet denken te zien geven wij betekenis en geven we het als ware een label . En zo blijken mensen dus in staat te kunnen zijn om met elkaar te communiceren of te praten kunnen we dat ook gaan noemen. Er zijn dus tekens bedacht die we kunnen herkennen en we konden leren herkennen om met elkaar met gedachte te wisselen over van wat wij zien en ervaren en over wat we niet zullen zien en ervaren. Dit doen we veelal met woorden en ieder woord is in feite een aantal letters die dus betekenis kunnen geven van wat we zien of ervaren. En om nog meer te gaan rangschikken weten we dat we van alles zijn gaan rangschikken van wat is en van wat niet zal  zijn. Men vraagt het zich zelfs wel eens af: is het of is het niet, zijn wij of zijn wij niet. Was dat niet de grote lijfspreuk van iemand die zich met deze ordening bezig wilden houden en toen uit ging spreken TO BE OR NOT TO BE en daarmee alles even in twijfel wilde leggen? Maar is het allemaal niet vrij logisch en overbodig om je dat af te vragen wanneer jij je bedenkt  dat alles toch echt verhaal zal zijn? We zullen natuurlijk zijn van wat we willen zijn en niet zijn van wat we niet willen zijn om maar heel kort even te willen beantwoorden. Shakespear had natuurlijk wel begrepen dat hij met woorden mensen kon verwarren en tot nadenken kon aanzetten en dat hij daarme juist fantastische verhalen wist te maken die mensen kon gaan boeien om het te willen gaan lezen en te gaan horen. Alsof ze een pilletje in gingen nemen om iets lekker of niet lekker te gaan vinden en daar speelde hij mee en toverde zo het een na het ander uit zijn mouw.En dat deed hij natuurlijk omdat hij er mensen mee wist te vermaken en zo zijn geld bij elkaar wist te schrapen.Maar even genoeg voordat ik echt niet meer kan ophouden om alles te benoemen van wat ik al te weten ben gekomen, ik vervolg mijn kleine vertwijfeling die ik zelf over het woord en dus iedere creatie van verhaal heb willen stellen en ik hoop dan maar dat u zich er mee zult weten te vermaken. Als eerste wil ik graag met nadruk aangeven dat ik het zelf niet bij het rechte eind hoef te hebben. Ik doe slechts een poging omdat ik woorden kon ervaren die iets met me konden doen en mij tot handelen konden doen bewegen. Het enige dat ik weet van het woord is dat het een uitwerking op mensen zal hebben die nooit helemaal te voorspellen zal zijn. We kunnen hier de meest ingewikkelde berekeningen op los laten en iemand in gaan delen zoals we maar willen en toch zullen we altijd weer onszelf erin tegenkomen.En zo kom ik dus ook altijd maar weer opnieuw achter mijn eigen grote tekortkomingen. ER BESTAAT GEEN GROTER GELIJK DAN HET GELIJK DAT WERKELIJK IN HEM ZAL ZIJN en dat is dus niet aan mensen. (eigenlijk dus heel erg simpel) Maar wat doen wij dan nog met onze woorden en wat willen we ermee bereiken?  Misschien wanneer ik denk  het ook te weten, wil ik het misschien opschrijven en het laten horen. Maar heb ik het opgeschreven of uitgesproken dan bestaat de kans  dat ik er een tijd later geheel anders over ben gaan denken. Iets dat langer in waarde zal blijven bestaan en een werkelijk positieve werking zal kunnen blijven hebben, is misschien iets dat ik uiteindelijk voor ogen heb en misschien ooit zal willen bereiken. Maar te veel twijfel heb ik nog om je deze zekerheid nu al mee te kunnen geven. Ik merk van mezelf dat er ook op deze site al woorden gegeven zijn waar ik misschien alweer anders over ben gaan denken. Neem ze dus nooit klakkeloos over. Vraag me dan liever hoe ik er nu over zal denken en ik zal je graag antwoord geven. Want mijn leven en mijn woorden zijn in beweging en veranderen dus wel eens. Maar samen kunnen we er altijd uitkomen en ik ga niet gauw een gesprek met je uit de weg. Mensen negeren mij vaak en willen dan opeens niet meer hoe ze moeten praten. Dus laat je zeker niet weerhouden om met mij te woord te staan met jouw woorden. Deze webstite bestaat uit verschillende invalshoeken om het begrip "woord" te kunnen bevatten. Men kan het lezen, spreken of in zich opnemen. Men kan er last van hebben en het kan zelfs frustreren. Zoveel er samen zal vallen met woorden is bijna niet uit te drukken. Toch doe ik met deze website een kleine poging om iets hiervan naar buiten te brengen. Soms sprak ik teksten, een andere keer zocht ik woorden op in het woordenboek, las ik woorden en bedacht ik woorden. Eigenlijk heb ik mezelf alle mogelijkheden toe willen staan om woorden te zullen gaan gebruiken en dan is er dus de sociale media die ons de mogelijkheid kan geven om het een en ander aan jullie kenbaar  te maken op deze website. Soms zal het schokkend kunnen zijn en zullen mensen er door geraakt, gekwetst  of ontstemd raken. Dit heb ik ook meegemaakt en zelfs met teksten waarin ik het woordje God wilde gebruiken, kwamen er protesten, soms zelfs bij de beheerders van Youtube filmpjes die een keer even "sprakeloos" wilden reageren, maar uiteindelijk er niets tegen konden beginnen omdat we nou eenmaal in een vrij land wonen en ik veelal met eigen ingesproken teksten heb gewerkt. Maanden achter elkaar nam ik soms dagelijks teksten op en verwerkte ik ze vervolgens in een youtube filmpje met vaak weer een paar eigen beelden op de achtergrond. Hier is natuurlijk heel veel werk in gaan zitten en heb ik van alles mee willen gaan bewegen. Ik weet dat ik bij sommige mensen een tenenkrommende werking heb kunnen veroorzaken en er zullen heus filmpjes zijn die ik beter maar zal kunnen wissen. Mocht u zo eentje tegenkomen, laat het me dan zeker weten. Toch bedenkt je dan ook dat woorden ook wel vaak weer vergankelijk zijn en zullen ze na verloop van tijd weer verdwijnen uit een gedachte. Maar sommige woorden zullen te zeer vasthangen aan beelden, waardoor zij als bevroren nimmer tot mensen willen veranderen. Neem nou het woordje "Hitler", een woordje dat eigenlijk een kantoorfout was, maar die zoveel betekenis kon krijgen, waardoor er dus ook weer heel veel beelden uit te voorschijn konden komen. Eigenlijk is dat misschien wel het meest krachtige van de combinatie, maar dan wel met een werkelijk positieve en opbouwende richting die tot schoonheid en werkelijke rijkdom zal kunnen doen leiden. Ook kwam ik er achter dat ik soms zelf een betekenis van een woord mocht gaan bedenken en die dan na controle weer op een andere site terecht kon komen. Dit gebeurde mij bijvoorbeeld met het woordje "PIJN"  De betekenis van dat woord is zeer divers, maar ik wilde me er voor het gemak toch even op toeleggen dat pijn aanvankelijk een onprettige beleving zal zijn. Pijnprikkels die bij sommige mensen als plezier zullen worden beschouwd, zullen bij mij dan ook niet meer als pijn kunnen heten. Toch om te voorkomen dat ik hiermee sadisten goed zal kunnen keuren, knoop ik er aan vast dat pijn zeker niet een positieve belevenis zal zijn en juist veelal een tegenovergestelde gevoelservaring van werkelijke liefde of gelukzaligheid zal inhouden.Dagelijks zullen wij duizenden woorden kunnen horen.
Woorden die wij een betekenis geven die wij er zelf voor bedenken.
We putten uit herinnering en noemen dit bewustzijn.
En denken dat de wereld er zo uit zal zien.
Voor hen die woorden gingen onderzoeken, kwam er meer aan het licht.
Vaak denken ze dan meer te weten of te kunnen begrijpen.
Zo ontstond er dan de gretigheid om woorden te gaan gebruiken en de behoefte om woorden te gaan rangschikken volgens eigen inzicht.
En helaas maar al te vaak ten gunste van "het grote Ik”
Opdat "het grote Ik” er dan welvarender en rijker van zou kunnen worden.
“Het grote Ik” werd dan iets waar ze zelf het woordje “Hoop” aan toe wilden kennen  en wilden er dan zelfs in gaan geloven
En zo kon dus volgens hen iedereen een eigen geloof gaan maken.
En zij noemden dit dus:  “Het geloven in jezelf.”
“Niets mis mee toch?” dachten zij dan vanuit hun onware overtuiging.
Dat achter dat hele kleine woordje “Ik” een der allergrootste  beperkingen kan kleven, hadden zij zich echter nooit goed bedacht.
Zij wilden bepalen: Tot zo ver en niet verder, want anders bel ik de politie of doe ik je iets aan! En zo denken helaas veel mensen hun eigen recht en eigen geloof te hebben gevonden en smijten er dan wild mee in het rond. Maar wie zal hen werkelijk doen geloven? Wie zal hen werkelijk willen geloven? Waren dat de domme mensen die ze deden overtuigen? Of de medemens die zij overrompelden omdat ze nog te jong waren? Weet dat woorden altijd betekenis verliezen zodra zij ontleed of ontkleed worden. En dat  zij inzicht zullen krijgen, slechts heerser te mogen zijn in een strijd die zij zelf waren aangegaan met de grote onzin die zij zelf hadden bedacht.
Geloof dus liever in Hem en niet in jezelf.In deze site zal het gaan om HET WOORD  in de breedste zin van het woord. HET WOORD heet soms BIJBEL of KORAN, zelfs HET BOEK kan BIJBEL betekenen. De bijbel of koran zijn niet zomaar boeken en geven uiting aan het woord. Het zijn woorden van veel werkelijke liefde die ons gegeven zijn en die al vele eeuwen oud zijn. Dat dit boek nog steeds actueel voor ieder moment en ieder jaargetijde kan zijn, betekend dat het werkelijk een Boek van een der grootste waarde zal zijn. Het gaat er hierbij om dat je de vertaling zal kunnen vinden die bij jou van het grootste belang zal mogen zijn. Leg Bijbel of Koran dus nooit weg, alsof deze vorige week of vorig jaar nog geschreven zullen zijn. De verhalen die er in voorkomen zijn niet zomaar verhalen en moeten duidelijkheid voor je gaan worden. Hiervoor moet je kans kunnen zien om de woorden te vertalen in je eigen persoon. Je moet je er voor open willen stellen, want anders lukt het niet. Iemand die zich open stelt zal woorden binnen willen laten en daarmee geestelijke verrijking kunnen ervaren en vervolgens kunnen zijn.

This site is about WORD in the broadest sense of the word. THE WORD sometimes called the BIBLE or Koran, and THE BOOK  you will also see like the BIBLE. This old books are not just only books and do not reveal a word.
They are words of many true love that was given us and for many centuries old can be.
That this book is still relevant for any time and any season can be, means that it is really a book of one of the greatest value will be. The aim being that you will be able to find the translation for you of the utmost importance will be.
Put the Bible never away, as if he was last week or last year will be written. The stories in appearance are not just stories and have clear language you speak. You need to have a chance to see to translate them into your own person.
For this you need to open your body, otherwise it is not possible. The one that will be open to Him will recieve Him in his rich being.

woorden We gebruiken woorden om ons verstaanbaar te maken en om ons te kunnen uiten, We vertalen woorden naar ons beste vermogen en hopen er een betekenis van te kunnen vinden die ons bevalt. Wanneer we woorden gebruiken, denken we dat we ons duidelijk kunnen maken tot een ander. Maar hoeveel woorden zullen wel niet verkeerd over kunnen komen? Men spreekt van het woord en dan bedoelt men vaak het woord dat ons gegeven werd om te kunnen overdenken. Het zijn kostbare woorden of kunnen dat althans zijn voor hen die er grote waarde uit kunnen halen. Waarden zullen bekoren en zullen ons tot ergernis kunnen drijven. woorden brengen ons tot alle staten wanneer ze niet zullen stroken met ons idee over die woorden. daarom moeten we woorden zorgvuldig gebruiken en als kostbaar goed gaan zien. een woord gevuld van liefde zal een andere uitwerking hebben dan een woord gevuld van haat. het zijn tegenovergestelden, maar ze komen beiden voor. Ach laat mij toch het woord der liefde kunnen volgen. al is dit woord ook niet gemakkelijk om te begrijpen, we krijgen de liefde nooit voor niets en we hebben te maken met de woorden die tot ons zullen worden gebruikt. Daarom zijn woorden belangrijk. we zijn veelal niet gevoelloos voor woorden en al helemaal niet voor woorden van haat die er uitgesproken kunnen worden

The words We use the words to explain our sounds and to express our being. We translate words in the best we can do and we like to find a very correct explanation. When we use the words, we think we can make clear to another.
But how many of the words will find the right feelings? People speak the word and we 're often think the word were a gift to us in thinki
These are precious words for those who could experience the great value of it. Values that we will like very much and values that will destroy our mind. The words that will bring us to all states if we don't understand our idea of that words For this matter  we must use words carefully to see the words as precious elements. A word filled by love will have a different effect than a word filled of hate. They are opposites, but they 're both in live. Oh, let me follow the word of love. Though this word isn't to  understand very easy. We'll never get love for nothing. And also we 've to do with words that others will use for us. For this reason words are very important. Often we're not numb for words. And special not numb by expressed words of hatred.

 

Komen in het woord (Rijswijk 12 februari 2013)

Wanneer ik me bedenk hoe ik in het woord ben gekomen, dan kan ik een aantal zeer heftige gebeurtenissen uit mijn leven opnoemen. Maar ook kan ik beginnen bij het allereerste woord dat er over mij in het geboorteregister van Assen in het jaar 1957 genoteerd kon worden. Alleen al de naamgeving kan ik mijn geval een zeer onbegrijpelijk verhaal opleveren. Voor vele mensen een verwarrend verhaal waar ze dan ook niets van kunnen begrijpen. Maar mijn naamgeving verwijst dus letterlijk naar de naam van mijn opa Andre.  Om een bepaalde reden hebben mijn ouders die allereerste naam zelf weer doen veranderen. Kortom verwijst het hier naar het leven van mijn biologische vader en wederom diens vader en moeder en dan hoogst waarschijnlijk nog wel weer verder terug. Maar zo ver ben ik met mijn slechts geringe onderzoek nooit gegaan. De naamgeving Andre en Hans (eveneens noemnaam van mijn biologische vader) lijken niet bepaald op elkaar. Toch draag ik ze beiden. Hoewel mijn noemnaam al  55 jaar Hans is, staat er in officiële papieren Andre. Kortom een naamgeving heeft zeker een verhaal en dat verhaal ben ik geworden. Mijn ouders waren beiden in het geloof opgevoed, maar tijdens de 2e wereld oorlog bleek het mogelijk te zijn geweest dat zij er beiden er van af waren gevallen en zich zelfs meer tegen het geloof hadden willen keren.  Ik ben dan ook met vee  negatieve persoonlijke verhalen van het geloof opgevoed. Toch kreeg ik ook wel verhalen te horen uit een kinderbijbel, maar dat boek was niet echt in een goede vertaling en was niet echt duidelijk. Nee, dan hoorde ik liever de verhalenboeken van Wiplala of Kruimeltje. Dat sprak veel meer tot mijn verbeelding en ook de diverse sprookjes zoals het mannetje Piggelmee, konden meer tot mijn verbeelding spreken. Dat dergelijke boeken toch ook een verwijzing konden hebben tot iemand die wel heel sterk met het geloof van God moet bezig zijn geweest, was iets dat ik me toen nog niet kon beseffen. Neem bijvoorbeeld de schrijfster Annie M, G Schmidt die voor menig kind nog steeds een belangrijk woord zal voeren, velen zullen nimmer beseffen dat zij de dochter van een predikant was en wel ter degen er door aangeraakt had kunnen worden. De geschiedenis dat ze wel een zoon, maar dat er niet veel bekend is voor mij over haar man is een beetje wonderlijk, maar zal toch niet onbelangrijk zijn. Net zo als mijn naam een verhaal kent, kent Annie M. G. Schmidt natuurlijk ook een verhaal, al kijk ik alleen al naar de zeer vreemde naam die zij in de volksmond heeft kunnen krijgen. Er moet dus wel iets in haar verleden zijn gebeurd dat haar heeft gemaakt tot de mens waar ze uiteindelijk voor Nederland een belangrijk voorbeeld heeft kunnen worden. Kijken we naar haar verhalen, dan kunnen we ook eens kijken naar haar musicals waarin ze de samenwerking wilde zoeken met ook andere vertelvormen, dus niet meer alleen het woord en dan zullen we alles behalve de verhalen van een predikantendochter er achter vermoeden, iets dat zij toch werkelijk was. Ik zag zelf ooit de musical Foxtrot die op jonge leeftijd voor mij al zo’n impact had, dat ik er zeker 2 keer naar toe ben geweest. Het is dan ook belangrijk om te beseffen wie en waar onze verhalen hun oorsprong hebben kunnen vinden en zoals Maurice van Geel als artistiek directeur van een bekend Nederlands danstheater, als zijn afsluitend dansstuk ook een verbinding wilde maken met de taal van beweging, van muziek en zelfs de taal van het woord. Deze laatste toevoeging in zijn laatste voorstelling “DE OORSPRONG” is dan ook een zeer bijzondere voorstelling, waar ik in ieder geval door geraakt werd. Het is jammer dat ik niet meer een verdere verbinding met Maurice heb kunnen maken omdat hij mijn verhaal blijkbaar niet interessant genoeg had kunnen vinden en hij zich te oud wilde gaan voelen. Maar ja, dat is natuurlijk ook niet voor niets geweest. ( zie beelden van youtube die ik hier onder laat zien.) Mijn persoonlijke weg naar de Heer is eigenlijk wel een bijzondere geweest en eentje die niet veel mensen zullen doen begrijpen. Wanneer ik het heb over alleen al de eerste 2 rampen van mijn bestaan, dan weet ik dat mijn eerste vrouw met wie ik uiteindelijk 15 jaar ben samen geweest, het al bijna niet meer had kunnen volgen omdat het voor haar een te grote bundeling van heftige verhalen had kunnen zijn, in ieder geval blijkbaar meer dan bij de meeste mensen. Enfin, toen haar verhaal bij mij echt naar buiten is gekomen, konden wij samen niet meer verder en hebben we beiden onze eigen weg moeten gaan en dat vormde voor mij dan ook de 3e grote ramp in mijn bestaan. Maar kan en mag ik blijven spreken van een ramp wanneer ik erdoor uiteindelijk tot de Heer kan zijn gekomen? Kan en mag ik de gewaarwording van de Heer nog langer als een rampzalige gebeurtenis gaan benoemen? Met het schrijven van deze woorden vraag ik mij dit dus stellig af. Ik ben namelijk heel erg dankbaar dat ik Hem tot me heb kunnen krijgen en dat ik werkelijk iets meer van het verhaal ben gaan begrijpen. Het kon me zelfs aanwakkeren tot het maken van deze site over het woord. Er beweegt iets in mij en wat dat is, is niet alleen maar met woorden te duiden. Het is ook de beweging die ik laat ontstaan. Het is ook de klank die ik voortbreng en het is ook het beeld dat op uw netwerk zal achterblijven. Daarom zie ik het leven dus als 4 verschillende vormen waarmee we kunnen uitdrukken om slechts 1 verhaal te vertellen. Er achter kunnen komen dat echter alles zijn uiteindelijke oorsprong heeft kunnen krijgen met “HET WOORD” is een ware openbaring. Een paar maanden geleden had ik met mijn huidige Filippijnse vrouw Hannah een gesprek en vertelde ik over een pijn die ik zelfs in het gemeenteleven kon tegen komen. Zij verwees mij toen naar de eerste woorden van Johannes, iets waar ik haar nog steeds dankbaar voor ben. Want deze woorden werkelijk innig tot je te nemen, verteld alles al in een notendop. Ik kwam er achter dat ik niets ben en ook niets meer wil zijn, als de naam Abel zou duiden en dat ik Kaïn ben als een schepsel op deze aarde, iemand die keer op keer zijn ware vader zal teleurstellen. Maar hoe barmhartig is Hij wanneer ik bemerk dat Hij me voortdurend opnieuw in Zijn Armen wil sluiten en me de weg wijst die ik thans wil gaan. Al heb ik misschien een puinhoop van mijn leven kunnen maken, zoals mijn biologische vader mij in het afgelopen weekend nog illustreerde, ik weet dat ik in Hem echt kan vertrouwen en dat is meer dat ieder sterfelijk wezen hier op deze aarde. Wanneer ik in zijn overvloed zal mogen zijn, bestaat er feitelijk geen armoede meer. In Hem wil ik zijn en in Hem verblijven, wat mij ook te wachten zal staan en wat er ook nog zal voltrekken. Ik weet dat ik met Hem in mijn hart alles aan zal kunnen. Maar ook de broeders en zusters zijn mij lief en zullen mij misschien nodig kunnen hebben. Want alleen in samenspraak met andere heiligen kunnen wij in Hem verblijven. Zo is dus het woord bedoeld. Hij die als vader het leven gaf en hij die zijn enige zoon liet sterven als het graan voor de mensheid en tot bloei wil laten komen als een paradijs op aarde. Zo wil Hij ons hebben en daar moeten we iets voor doen. Daar moeten wij voor bewegen in Zijn aller-diepste wens en dat is dus werkelijke liefde.

Persoonlijke gevoelens Persoonlijke gevoelens zijn vaak menselijke gevoelens die refereren aan een menselijke geschiedenis en deze zal nooit de waarheid kunnen verkondigen. Daarom kunnen we ons dus beter richten op de Goddelijke geschiedenis, want die is heel anders en zal niet verkeerd begrepen kunnen worden. Voorbeelden vinden we in ons leven, maar voorbeelden zijn enkel van belang wanneer ze van jezelf zullen zijn of wanneer het voorbeelden zijn waar je helemaal in kunt geloven. Geloven dat de mens slecht zijn, doe ik niet en wil ik me niet op richten.

HET BEELD

 

Beelden maken

 

Een beeld wordt gemaakt en bedacht als een schepping of creatie.

 

We nemen het tot ons en geloven het

 

of we geloven het niet.

 

Maar welk beeld is werkelijkheid?

 

Maar welk beeld zal de werkelijkheid illustreren?

 

Dit is dus waar het bij werkelijke levenskunst om zal gaan.

 

Willen we geloven in een "waarheid"  in een "bedachte waarheid"?

 

Of willen we geloven in de waarheid van een werkelijke waarheid?

 

 

 

En dan mijn vraag aan jou:

 

 

 

Is de wereld een schepping of slechts een bedacht verhaal?

 

Geloof  jij in een schepping vanuit werkelijke LIEFDE?

 

Of geloof je liever in een bedacht verhaal dat ongeloofwaardig zal zijn?

 

 

 

Ja, dit is dus de keuze die jij als mens zult hebben gekregen.

 

En zo  kunnen we in ons bestaan kiezen uit een werkelijke wereld of een bedacht verhaal.

 

En waarin gaan we dan geloven?

 

En hoe weten we dan dat we goed zullen kiezen?

 

 

 

Ik zal je helpen door te verklappen dat er echt een verschil bestaat tussen werkelijkheid en bedacht.

 

Meer dan een halve eeuw ging ik hier naar op zoek en heb het antwoord uiteindelijk gevonden

 

De mens is werkelijkheid in de creatie van God en niet van een mens

 

Een mens bedenkt en heeft bedacht

 

Maar God is machtiger en feitelijk als een almacht

 

Als een waarheid die nimmer gelogen kan zijn

 

Als een uiteindeliljke conclussie waarin we rust, liefde en werkelijke waarheid kunnen vinden

 

en kunnen zijn.

 

Want het andere was allemaal bedacht door de mens

 

God van liefde kan dat nooit of te nimmer zijn

 

Want Hij staat voor werkelijkheid en hele echte liefde

 

En iedere kunstenaar zal zich hier uiteindelijk aan onderwerpen

 

want de mens had het niet bedacht

 

van wat hem als werkelijke liefde in zijn schepping was gegeven.

 

 

 

wat vanuit werkelijke liefde is ontsproten

 

zal Goddelijk zijn en onvervalsbaar

 

niet te copieerern en niet na te doen

 

Hij zal machtiger zijn dan welke kopie of dublica dan ook

 

Want Hij is schepper

 

Onze schepper

 

Die iedere kunstenaar zal moeten erkennen

 

Dat een dublca

 

als een aanbiddelijk beeld van Melchizedijk

 

slechts door slechts een door God geworpen steentje

 

als een stofwork direct zal vergaan

 

Gewoon omdat het niet uit Hem is

 

Niet uit LIEFDE die werkelijkheid kan zijn.

 

amen

 

 

Het schrikbeeld

 

We willen geen schrikbeelden zien.

 

We willen liever geloven dat de wereld zich vanzelf naar ons richt

 

We geloven vaak dat alles begint bij onszelf, maar wat betekend dat in de praktijk?

 

In de praktijk betekend dit dat we dat we kiezen naar ons beste vermogen en dat we daar dan maar op gaan vertrouwen.

 

Op zichzelf klinkt dit toch zeer onschuldig en heel erg legaal.

 

Maar het beeld veranderd wanneer we hier werkelijk een behoorlijke hoeveelheid geloof en vertrouwen aan vast gaan plakken.

 

We zullen dan dus gaan denken of in ieder geval willen uitspreken dat we in ons zelf zullen geloven.

 

Maar eigenlijk zeggen we daarmee aan dat we eigenlijk helemaal geen vertrouwen of niets geloven!

 

Deze onderbouw ik dus met het volgende:

 

 

 

Stel nou eens dat je heel hard op je hoofd zult vallen

 

En je valt niet een keer, maar achter elkaar door

 

Je sleept je uiteindelijk strompelend voort en komt in grote ademnood

 

En er loopt dan iemand op je af die je vraagt: waarom doe je dat toch allemaal?

 

Wat zal je dan gaan antwoorden?

 

Dat je dat zelf gedaan zult hebben?

 

Dat je daar zelf de allergrootste aanleiding toe hebt gegeven?

 

En dat je niet beter zult verdienen?

 

Dus gewoon even een paar vragen stellen, die over het werkelijke geloof in jezelf gaan.

 

Wanneer je werkelijk in jezelf zal geloven dan zul je dus voor alles moeten kunnen opdraaien, of je zult voor de dag komen met een zeer ongeloofwaardig antwoord met daarin opgesloten een veroordeling naar iets buiten jezelf waarvan je niet weet wat je het misdaan zult hebben. Kortom: Je zult met een vreselijk onzin verhaal naar buiten komen! Je hebt er gewoon geen verklaring voor en je moet je neerleggen dat het je verstand te boven zal gaan. Dat is dus eigenlijk met ieder mens het geval. Goed de ene heeft iets betere uitvluchten dan de ander, maar ze komen allemaal op hetzelfde neer.

 

 
AMADEUS film favoriet - de stem van God, die echt altijd  onbegrijpelijk voor het menselijk verstand van geest zal zijn.

 

AMADEUS film favorite - the voice of God, which is really incomprehensible to the human mind of spirit.

 

Englisch translation

 

The sign of specter

 

We don't want to see any sign of specters ofcourse .
We prefer to believe that the world is naturally directed to us
We often believe that everything starts with ourselves , but what does this mean in practice?

 


In practice, this means that we we choose the best of our ability and that we do trust this.
Ofcourese the  sound is very innocent and legal.
But the picture changes when we really a decent amount of faith and trust sticking . Fixed here
We will therefore begin to think or want to express that we will believe in ourselves. , At least
But actually we really  don't trust anything !
This I based on the next:
 
Suppose now a situation you will fall down very hard on your head
And not once, but time after time very shortly

So ask some questions , that can really deal with your actual belief .

 

If you really will believe in yourself realize that everything is also your own mistake.But I think you will give me a  very credible answer with enclosed a conviction for something outside yourself and that has nothing to do with you personely . Shortly : You're come out  with a terrible bullshit story ! You have simply no explanation and you have to accept that it will exceed your mind. That is actually case in every human being . Some will talk better, but all are will met excact the same problem.

De keuze

 

En zo is dus de keuze ontstaan.

 

Kies ik voor jouw leugen of voor de werkelijke waarheid?

 

Kies ik voor "jouw waarheid" tussen aanhalingstekens of iets dat machtiger en zelfs almachtig zal zijn?

 

Kies ik voor de werkelijkheid of kies ik voor de leugen?

 

Of kies ik de boom des levens of de boom van schijn en bedrog?

 

Het is dus feitelijk de keuze tussen 2 bomen geworden

 

De boom van werkelijke liefde en de boom van het geld en hebzucht

 

Of denk je nog steeds in willekeur?

 

Omdat jij een mens bent zul je misschien willen geloven van wat je weet

 

en wil jij je beroepen op de onzin van " meten is weten"

 

of anders wel in de onzin van "zien is geloven"

 

Maar wat is dan het meten en zien dan in de werkelijkheid van tijd?

 

En wat is dan zien in de werkelijkheid van een groot bedrog?

 

Dacht je dan soms dat de mens de tijd al kan meten?

 

Of dacht je dan soms dat een "blinde"  in werklijkheid geen beelden kan zien?

 

 

 

Denk je dan echt nog steeds dat ik dit de mens deze grote onzin voor zal kunnen staan?

 

Of dat een mens hier zo en zo toe in staat had kunnen zijn?

 

De keuze heb je dus gekregen tussen God en Mammon

 

Tussen Liefde en bedrog

 

en ieder ongeloof en onzinverhaal zal je tot wanhoop brengen

 

en je  niet laten zijn in Zijn werkelijke liefde

 

En Zijn rust

 

 

 

amen


Wanneer we uitdrukken in beelden

zijn we mensen die in beelden denken

en kunnen we daarmee een communicatiemiddel ontdekken.

Ieder beeld zal verhaal zijn

en het zal een verhaal zijn in vorm of in kleur

iets dat de ene mens aan een andere mens zal verklaren of vertalen.

De taal van het beeld is een geschapen beeld

Het is anders dan de taal van muziek,

Het is anders dan de taal van woord

of anders dan de taal van beweging,

En toch zijn het allen elementen die in het uiteindelijke beeld

aanwezig  zijn.

En daarmee hun Goddelijke waarde uitdrukken

 

Dank U mijn Heer,

mijn Schepper,

mijn Vader,

mijn Almacht

en allergrootste gelijkenis

 

amen

Verhalen uit de Bijbel

Voor mijzelf vind ik de meest bijzondere verhalen in de Bijbel. De Bijbel is een ware schat van vertellingen die werkelijk veel te weinig naar waarde wordt geschat volgens mij. Natuurlijk verbaaste ik me er keer op keer over, waarom,  hoe en wanneer en men vaak de Bijbelverhalen wilde vertellen en dan zag ik al heel gauw dat het op een vaak zeer gebrekkigen en ongelukkige manier de verhalen verspreid konden worden. Het feit dat je de verhalen werkelijk met grote zorg dient te vernemen, blijken niet veel mensen door te hebben en wanneer ik kijk naar de man die er varantwoordelijk voor gesteld  kan worden dat de Bijbel eens iets meer uit de kloosters gehaald werd 
   en dan denk ik natuurlijk aan de Duitser Luther omstreeks1500 dan is dat natuurlijk een grote doorbraak, maar dat hij het met zijn leven dat gelijk heeft willen laten samengaan met een zeer antisemitische houding heb ik nooit erg goed kunnen begrijpen. De vrijheid van meningsuiting is natuurlijk een belangrijk goed geworden, maar het dan tegelijkertijd discrimineren van een hele bevolkingsgroep vind ik eigenlijk nog steeds onbegrijpelijk en zeer ver vewijderd van de leef van Christus.
Deze Maaren Luther leefde dus van 1483 –1546 en natuurlijk staat er veel over hem beschreven op wikipedia ( zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Maarten_Luther) en vind je er behandeld achtereenvolgens:

  1. Tijdsperiode
  2. Chronologie
  3. Theologische opvattingen
  4. Luther en de vrije wil
  5. Luther en de maatschappelijke ordening
  6. Luther en het antisemitisme
  7. Werken
  8. Luthers wetten

en dan vind je dus pas op nummer 6  het antisemitisme van  deze Luther
en hoewel de mensen van wikipedia toch vooral heel erg positief alles willen doen verwoorden , kom  ik er natuurlijk toch een grote opeensomming van zeer verwerpelijke standpunten tegen die mij misschien wel als geen ander deden doen denken aan Adolf Hitler, die zichzelf overgigens ook als een Jezuit had willen gaan beschouwen..
Kijk maar even eens naar de volgende opsomming:

  1.    Synagogen en Joodse scholen moeten in brand gestoken worden.
  2.    Huizen van Joden moeten afgebroken en verwoest worden. In plaats daarvan moet hun een simpel dak of een stal worden toegewezen.
  3.    Joodse gebedsboeken moeten afgenomen worden.
  4.    Rabbijnen en andere Joodse geletterden moet, op straffe van de dood, verboden worden ooit nog iemand het Joodse geloof te leren.
  5.    Sieraden en geld van de Joden moet afgenomen worden.
  6.    Joden mogen zich niet meer op straat vertonen.
  7.    Joden moeten opgepakt worden en in werkkampen gestopt worden om hen hun brood te laten verdienen.

Ik ben dan gelukkig ook nog nooit echte Christenen tegen gekomen die het hier mee eens kon zijn. Natuurlijk kunnen we beter gaan kijken naar de goede dingen van mensen, maar zodra er een zeer sterke discriminatie in voor komt,  mag je daar toch ook wel iets beter naar gaan kijken lijkt me. Het moet in ieder geval in je mensbeeld meegenomen worden. Wanneer de een de ander iets heel ergs heeft aangedaan door hem bijvoorbeeld te gaan vermoorden  of zeer sterk een eigen wil gaat opleggen, dan moet men zeker de geestelijke dwaling van deze personen ervan gaan onderkennen, vooral als dit zogenaamde “geestelijken”  zijn geweest die het woord van God in de mond hadden willen nemen. Maar ja, misschien is dit wel iets persoonlijks waar ik nu over val.
Lang leven de vrijheid voor boekdrukkunst zeg ik dan maar.
Maar laat het werkelijke woord  van God er alsjeblieft iets beter in weerklinken.
  Ach wat zal ik me er om druk gaan maken zult u misschien zeggen? De man zag er toch zeker zeer behoorlijk uit? En hij zag zelfs nog kans om zich te laten portretteren door kunstenaars van die tijd die hij er waarschijnlijk ruimschoots voor ging betalen. De verhalen die uiteindelijk de ronde gingen waren dan vaak ook niet zo correct gesteld. Bezoekt men een museum voor martelwerktuigen  dan zal vrijwel  nooit kunnen ontbreken de martelvoertuigen die mensen onder de naam van (schein)heiligheid, hebben willen gebruiken.  Dat deze mensen dus in werkelijkheid iets van de werkelijke Bijbel hadden begrepen valt dan ook zeer te betwijfelen. Ja, dan kijk ik dus liever naar het levensverhaal van zwarte Martin Luther King (https://nl.wikipedia.org/wiki/Martin_Luther_King ) of van de 2 Chinesen Watchman Nee en Witness Lee (lsm.org),  die vanuit een zeer antichristelijk land kans zagen om het woord te gaan verspreiden,  al konden zij ook weer grote tegenstand verkrijgen onder de vele kerkelijke (schijn)heiligen (zelfs in Nederland en Belgie).
Iedereen blijkt uiteindelijk graag te willen gaan doen van wat de lijn in hun verwachtingen zal doen liggen en zijn er eigenlijk als te dood voor dat ze iemand zouden kunnen kwetsen. Ze vergeten daarbij heel even dat ze slechts mensen zijn en dat hun eigen onherroepelijheid ook nimmer zal doen gelden tegenover het werkelijke woord van God.
Neem nou mijn houding tot Nico ter Linden. Ik ben de man zeer dankbaar voor wat hij me heeft weten te vertellen en zie daar een zeer grote verdienste in, zal ik hem dan verder blindelings in alles gelijk moeten geven, ook wanneer ik zelfs bij hem iets tegen kom van een zekere schijnheiligheid? Goed ik weet dat hij veel heeft bereikt en zelfs een vertaalslag heeft kunnen maken voor ongelovigen, maar dat haalt niet weg dat ik hem dan in alles met ja en amen zal moeten gaan antwoorden, Dus volgens mij is Nico zondermeer een heel belangrijk voorbeeld met gelukkig ook genoeg menselijke beperkingen.
Ik moet natuurlijk ook dan gaan stellen dat de hele Bijbel  vaak vol staan van dergelijke kromme gedachtes die uiteindeljk verzachtend  en vleiend voor  mensen zullen willen doen lijken te zijn en die dan ook zeker afkomstig zullen zijn van dergelijke misselijkmakende slijmers. Nee, geef mij dan maar 100x liever Nico en ik hoop werkelijk dat ik met hem een zal kunnen zijn in mijn eigen geloof in de Heer.

Waar ik dus liever naar wil kijken is de ware geschiedenis van de Godsverhalen in gewoon  begrijpbare taal die zeker een noodzaak behoeftig zijn in de huidige tegenwoordige tijd van waar we nu in leven.
Misschien kunnen we ons dan bedenken met welke ogen ons land vaak door gelovige Amerikanen bekeken kunnen worden. Dat de vergelijking zal zijn dat Nederland bijna een 2e Sodom of Gamorra zal zijn geworden, zult u zeker niet aan willen nemen en misschien komt er gelijk spontaan een verweer  bij u naar boven zetten. Toch ben ik voor een deel met die opmerking meegegaan en ik kan niet anders zeggen dat de beredenering zeker niet zomaar uit de lucht komt vallen, maar zeker achter feiten gebasseerd zullen zijn. Natuurlijk kan ik dan met het verweer komen: Kijk naar je eigen land domme trut!” maar daarmee zal ik net zo krom gaan oordelen als degene die het mij liet weten.
We volgen maar en we doen maar zonder ons te beseffen van wat we eigenlijk zullen volgen. Laat mij dan maar die Christen zijn die weet dat hij soms een hele verkeerde snaar zal raken, maar zich nooit wil doen laten gelden wanneer een ander mij op een correctie zal willen wijzen. Ik zal er naar luisteren en desnoods mijn menselijke mening doen bijstellen en zal dat kunnen doen in de wetenschap dat ik ook maar een mens zal zijn die het vaak genoeg bij het verkeerde eind zal hebben.

Geloven in God

Geloven in God en waar over wat men gelooft wanneer men niet of niet op de juiste manier in God gelooft. 10 Februari 2013
Waarschijnlijk zult u zich als eerste willen afvragen: maar wie weet dan eigenlijk wat de meest juiste manier in God geloven de juiste weg is?
Laat ik daarom als eerste bij u voorstellen om eens een blik te gaan werpen op het woord Gods dat heldere taal spreekt in Johannes 1, het eerste gedeelte. Hier zal men gewaar kunnen worden van wat eigenlijk het woord zal betekenen. En om in uw eigen taal te kunnen beantwoorden van geloofwaardigheid, wie bent u als lezer van deze woorden, wanneer u zult beseffen dat er ontelbare mensen zijn geweest die door de vele eeuwen heen het woord van God als de juiste en de enige zingevende weg wilden volgen? Is het woord van God dan zomaar een lullig verhaaltje dat u als enkeling zomaar in de vuilnisbak kunt smijten?
Ik luister naar de Nederlandse hooggeprezen hoogleraar / professor in de Filosofie  Herman Philipse en dan vond ik de 8 filosofische miniaturen, een hoorcollege over de grote denkers van Plato tot Wittgenstein.
Helaas ontbrak mijn meest favoriete keuze van Filosofen in het rijtje van de heer Philipse en dat is dus Albert Camus. Nee, die hoorde niet in zijn persoonlijke keuze.
Meneer Philipse berustte zich blijkbaar liever op de filosofen die zijn persoonlijke betoog konden onderstrepen, maar wellicht heeft hij een zeer goed onderbouwde reden om de heer Camus niet te willen noemen in zijn miniatuur.
Ok, maar waar gelooft men dat wel in wanneer men niet in God wil geloven? Dit is zeker een belangrijke vraag voor mij omdat ik er zelf vanuit ga dat iedereen ergens in zal geloven. Zonder enig geloof zal men geen reden tot leven kunnen overleggen.
En zoals ik in de eindexamencatalogus van de kunstacademie ook al eens aan heb willen halen, zijn mensen altijd wel iets en nooit niets of slechts een gokje. Ieder deelt een ieder in hem in. Ik haal hier de zanger, componist en beeldende kunstenaar Ruud Hollander aan. Hij gaf me ooit de Nederlandse tekst die mij tot op heden bij is gebleven.
Wanneer men zegt niet in God te geloven wordt men automatisch in gedeeld als nihilist, atheïst of opportunist. Maakt  u daartussen gerust uw keuze. En men zal met een onduidelijk woord om zich heen willen staan en zeggen: "Hoor mij maar eens verstandige taal uitspreken hoor! Ik heb het zelf bedacht en het is werkelijk waar! Maar kijkt men nader naar de randverschijnselen van een dergelijke groep dan denk ik dat er weinig mensen in willen volgen. Neem nu het Humanistisch Verbond, mijn oom was hier ooit eens de directeur van. Veel Nederlanders zullen met overtuiging willen roepen: "Ja, dat is pas een goede club, daar ben ik wel voor." Echter toen zij kortgeleden met de leuze wilden komen: “Aan de Goden overgeleverd moeten zijn” (dus volg ons!)  kon ik mij niet los maken van de gedachte dat zij daar echter ook mee wilden bedoelen “Aan God overgeleverd zijn”  en dan wilde ik toch wel even een klein protest richting Humanistisch Verbond plaatsen.
Hoewel ik niets op homo’s tegen heb, vind ik een uitsluitend homo-beleid toch ook wel een beetje te gortig worden en daar was een uitlating van mijn oom, een voorbeeld dat ik helaas niet meer kan vergeten. Hij was hier als directeur van het Humanistische Verbond hier niet een voorstander van geweest, maar het bleek dat veel van zijn collegae dat toen zeker wel waren. Goed, na de dood van mijn oom is er dus een maar gelijk een homofiele directeur aangesteld. En daar zijn ze blijkbaar nu gelukkig mee.
Maar genoeg hier verder over.
Ik wil met dit schrijven u graag aantonen dat wanneer men het woord van GOD blindelings wil verwerpen, dan zal je zeker moeten gaan beseffen van wat het woord dus echt in positieve zin al voor ontelbare mensen heeft kunnen  betekenen. Zullen al die kerkgebouwen, die overigens voor mij persoonlijk niet van noodzakelijke waarde zullen zijn, geen goede overtuiging van het woord Gods door de eeuwen heen kunnen zijn. Goed het symbool van het kruis werd dus ook al goed omver gehaald door een zekere Adolf Hitler, een man die er eenvoudig genoeg een hakenkruis van wilden maken en zichzelf zelfs ook een Jezuïet had willen noemen. Dit samen misschien wel met een groep van aanhangers die mij eveneens nogal wat verwerpelijk over kunnen komen. Want de vrijheid van meningsuiting bracht die gedachte zeker niet voort. Overigens wanneer we denken aan vrijheid van meningsuiting zullen menig mensen in Nederland gelijk het wapen ter hand willen nemen tegenover alles dat iets met God voor zal willen hebben.
Men zou de trauma’s uit het verleden willen noemen waarin een domweg zeer slechte vertaling van het woord Gods, voor vele taboes heeft kunnen zorgen. Maar kon kortgeleden door de intrede van boeken als “De Secret” , woorden van Krishna Murti, Bhagwan of Edgard Tolle. In Nederland kan ik dan misschien mensen opnoemen als Willem de Ridder met een spiegelogiegedachte, Emile Ratelband met zijn chaka gedachte of Jomanda die een lange tijd vreselijk goede zaken had kunnen doen in het plaatsje Tiel. Een groot gebouw zorgde er toen voor dat de rijen bussen en  treinen de duizenden Nederlandse bezoekers naar hun “geloof”  wilden brengen. En nog steeds vinden er dergelijke vormen van handel plaats en denkt men werkelijk dat men in de magie van werkelijk Goddelijk mag zijn en verkeren wanneer men daar tenminste maar genoeg geld voor op tafel legt.
Kan een dergelijke methode immer zijn in het woord van God?
Mogen afgevaardigden zich werkelijk in grote rijkdom voortbewegen omdat ze in Gods aangezicht meer zullen zijn dan een eenvoudige maar zeer oprechte gelovige?

Maak jouw eigen website met JouwWeb